1,9 TDi begynt plutselig å riste noe voldsomt.. hjelp ?

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte min 2004 Audi A3 1,9 TDi (chippet 140 hk) . svingte ut av et kryss å ga en del gass i 2. gir skiftet til 3. gir å ga på en del i den giren og plutselig kjentes det ut som all effekt i bilen forsvant i et lite sekund og videre startet hele bilen å riste noe voldsomt , slapp gassen og da stoppet det , gasset igjen og da ristet hele bilen igjen . Stoppet på en busslomme åpnet panseret og ser at hele motoren rister som bare juling på tomgang.. Legger ut en liten film som viser hvordan den oppfører seg.. Takker for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som fremre motorfeste har sagt takk for seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som motorfestene ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å være svingjulet ... Jaja , det var de ferie pengenne :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å være svingjulet ... Jaja , det var de ferie pengenne :(

vil ikkje man merke det ved belastning??

eg og har eit svinghjul som rister kraftig viss man gir gass ved for lavt turtall. min og er chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en kar som er mekaniker til å se over motorfester og dyser og litt diverse i går . Alle motorfester var inntakte og han konkluderte med at den gikk på alle 4 syl. Så da var det vist bare svingjul som gjennsto . Bilen vart slept til verkstedet i går , så får bite hva som må gjøres i dag. Angående det du nevner med vibrasjoner ved pådrag på lavt turtall , hadde jeg samme greine ved krafti pådrag i 5. Gir under 2k omdreininger før dette startet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett den i revers og løys den litt brått å se om det forsvinner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet nettopp med verkstedet , og det viste seg at sylinder nr.2 fjusket og de trodde det var ledningsnette til dysen som var gåen og skulle bestille inn dette i dag , og få det montert i morgen ! Det var da vertfall en lettelse i forhold til hva som først ble antatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.