#1 Skrevet Juni 24, 2012 Heisann godtfolk! Kjøpte meg ny bil for noen måneder siden og er kjempefornøyd! Ingen store problemer så langt, og håper dette problemet jeg nå har ikke koster skjorta! I det siste har jeg oppdaget at bilen jager på turtallet i 7 gir, helst når bilen er varm og når jeg ligger rundt 1700-2000 o/min i 75-85km/t. Virker som om girkassen konstant korrigerer turtallet for å holde farten. Problemet oppstår også når cruise-kontrollen er aktiv. Problemet oppstår kun når bilen må 'yte' og skjer ikke i nedoverbakker og rette strekninger. Noen andre der ute som har opplevd det samme eller kan ha en mening om hva dette kan være? Legger ved video, ser problemet kommer ca 8 sekunder ute i filmen. A4, 2005 modell 2.0L, gått 135.000km Girkasseoljen er skiftet på 60.000 intervallene, senest i fjord på 120.000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2012 Kjøpte du av firma ? garanti ? Blir litt synsing dette men, Har du jevn gass når dette skjer ? Hørt MLT kassene har hatt mye problemer, girkasser er byttet på garantier iallefall på de første modellene til 2004(rykkete) Vanskelig å si i ditt tilfelle men slike rpm svingninger kan bety girkasse tull. Men også luftmengdemåleren kan gi slike symtomer(litt usikker)? Software/styreenhet til kassa osv.. Du bør dra på verksted og sjekke ut. Diagnose er tingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2012 (endret) Takk for respons Rune! Bilen ble kjøpt privat, men har forsikring på drivverk om det skulle være noe feil på girkassen. Jeg har jevn gass, og holder pedalen helt i ro. Hørte rundt før jeg kjøpte bilen, og det virket da som om MLT-problemene var løst i modellen etter 2004/2005. LMM kan jo være en synder, men trodde da bilen generelt gikk dårligere med ujevn gange. Jeg får komme meg på en diagnosetest å se om de finner ut noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2012 VAG-COM! Om du ikke kjenner noen som har, eller har selv, hør med noen i klubben som bor i Bergen, så er det sikkert noen som med glede hjelper et klubbmedlem i "nød" Jeg har ihvertfall god erfaring fra den gangen jeg spurte Bjørn Badowski om han kunne hjelpe, så du får satse på at det er flere som ham her inne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2012 Når jeg tenker meg om, har jeg faktisk en sånn kina VAG-COM liggende et sted. Det har ikke falt meg inn På den der får jeg vel ikke ut alle feilkodene uten å kjøpe programmet? Men er jeg heldig å finner den, kan det jo vær at det billig-greiene finner noen feilkoder, om ikke, får jeg fri til noen her inne Takk for tipset Thomas! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2012 Oppdatering: Sjekket selv feilkoder med VAG-COM og fant en feil på en sensor i styreenheten i girkassen (G196) Slettet koden, men den kom fort tilbake. Bilen ble noe verre og ble levert inn på diagnose i dag. Fryktet det verste, og jeg som har 'flaks' med biler trengte ikke vente lenge på dommen. Som jeg fryktet må styreenheten byttes til den nette sum av 20.454,-. Dette var for å fjerne jagingen på turtallet. I tillegg hadde kassen noen dårlige målinger på testturen og dette ble antatt til å være glidekassen(ventilhuset). Bytte av denne kom på 25.580,- Bilen har en noe 'nykkete' giring mellom 1 og 2 gir, så det var antatt til å være slipp i glidekassen. Jeg er fristet til å bare kjøre bilen, iom at dette ikke er farlig, bare irriterende. Iflg. Møller kunne kassen holde flere år, eller ryke om noen måneder. Da tenkte han på glidekassen. Men igjen, han kunne ikke garantere at det var glidekassen som gav de 'rare' målingene på testturen. Jeg vil gjerne sjekke litt rundt bare for å se om det er mulig å gjøre dette billigere, for jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke nærmere 50.000,- på bilen hos Møller. Så spørsmålet blir vel om dere har noen tips til andre plasser å henvende seg til enn Automatgear Service her i Bergen? Så får jeg noen å sammenligne priser med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186328&highlight=AUTOMAT+POLEN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...