Anbefalte innlegg

Hei !

Har en lett trimmet Audi A4 1,8Turbo Quattro manuell giret. 2001 modell (b6)

det jeg mener med lett trimmet er at den er chippet til ca 193hk og litt over 300nm om det kan stemme? problemet med bilen nå er at den slurrer på clutchen, så da må jeg tenke på en ny clutch og en som er litt forsterka som da tåler litt juling om vinteren " sladding" hehe

sett litt på spec stage 1 og stage 2

Stage 1

http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-spec-clutches-flywheels-audi-a4-02-04-18t-sa781-audi-a4-02-04-18t-stage-p-20934.html

den skal vell tåle 420 nm ?

Stage 2

http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-spec-clutches-flywheels-audi-a4-02-04-18t-sa782-audi-a4-02-04-18t-stage-p-20935.html

å denne skal vell tåle 576 nm ?

hvem vil dere anbefalet ? Vil de passe på org. Svinghjul?

Takk på forhånd! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen anbefalinger ? Trenger svart fort som mulig. For å få bestilt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecs tuning sin RA4 stage 1 holder lett 325 hester og er omtrent som original å kjøre med. Anbefales LETT! Består av et lett singelmassesvinghjul og S4 2.7T trykkplate og lamell, så det er forholdsvis lett å få tak i deler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og "Juling om vinteren"? Blir mindre momentbelastning når du sladder på vintern, skal jo nada til for å få løs hjulene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er settet du bør gå for :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dette svinghjulet med tanke på vibrering Osv? Org svinghjulet føles alt for tungt ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les og du blir klokere. Står mye om vektbesparelsene på sidene til ECS. Selvsagt blir det mer lyd og vibrasjoner av singelmasse, men det er absolutt levelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med spec stage 2 clutchen og det fungerer knall det, nesten som orginal pedal. Men du bør få byttet svinghjulet også for dobbeltmasse svinghjulet blir fort slitent. Skal få byttet til enkeltmasse svinghjul på min ettervært fordi det har begynt å riste litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mer støy og vibrasjoner, blir sånn at du girer ned oftere for å slippe å ligge på lavt turtall og høre på lyden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mer støy og vibrasjoner, blir sånn at du girer ned oftere for å slippe å ligge på lavt turtall og høre på lyden

Med enkelmasse svinghjul?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med enkelmasse svinghjul?

Ja, men vil absolutt anbefale fordi prisen på komplett esc ra4 kit er halvparten av hva et dobbelmassesvinghjul koster!

Jeg skal også oppgradere til eliminator turbo fra atp så da måtte det ny clucth til uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ra4-clutchen er nydelig den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men denne type clutch kit tåler litt med moment ? Sånn at jeg kan dra den litt på gira uten at den går med en gang ?:) å alt skal være å montere rett på uten modding ?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er clutchen fra 2.7 biturbo S4 skriver jeg jo! Jeg har 400Nm i motor og har aldri hatt antydning til slipp! Om du kun snakker om en chip så har du clutch så det holder, med mindre du driver og rivstarter og slikt på tørt asfalt. Men da ryker det meste etterhvert uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og angående modding så følger alt du trenger med i kittet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.