#1 Skrevet Juni 25, 2012 Hei. Plukket ut servopumpen i min RS2 for noen dager siden, ettersom jeg hadde lekkasje på pluggen på toppen, og ville se om den samme pluggen på undersiden også lak. Når jeg satt inn pumpa igjen så kjørte jeg bilen varm, så ble den tung på rattet, og fikk ulyd i pumpa. Da var var det olje over alt i motorrommet, noe som vil si at pumpa var tom. Når jeg satte inn pumpe nummer to skjedde akkurat det samme, bortsett fra at da fikk jeg se hvor oljen lak. (Det renner ut akslingen på reimhjulet, som gjør at oljen havner på reima) Den første gangen fikk jeg kanskje ikke luftet nok, men det gjorde jeg den andre gangen. Jeg brukte den eneste servooljen jeg hadde; Biltema automatgirolje.. Snakket med en på Møller, han mente at jeg måtte bruke grønn olje, for vanlig servoolje spiste opp pakningene i pumpa. Kan det stemme? For oljen forlater jo pumpa så snart bilen får driftstemperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2012 Du skal alltid bruke grønn mineral olje på dette servosystemet. Jeg har alltid brukt hydraulikk olje (lhm + ) den får du stort sett over alt. Aldri ødelagt noen pumper på dette i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2012 Hei. Plukket ut servopumpen i min RS2 for noen dager siden, ettersom jeg hadde lekkasje på pluggen på toppen, og ville se om den samme pluggen på undersiden også lak. Når jeg satt inn pumpa igjen så kjørte jeg bilen varm, så ble den tung på rattet, og fikk ulyd i pumpa. Da var var det olje over alt i motorrommet, noe som vil si at pumpa var tom. Når jeg satte inn pumpe nummer to skjedde akkurat det samme, bortsett fra at da fikk jeg se hvor oljen lak. (Det renner ut akslingen på reimhjulet, som gjør at oljen havner på reima) Den første gangen fikk jeg kanskje ikke luftet nok, men det gjorde jeg den andre gangen. Jeg brukte den eneste servooljen jeg hadde; Biltema automatgirolje.. Snakket med en på Møller, han mente at jeg måtte bruke grønn olje, for vanlig servoolje spiste opp pakningene i pumpa. Kan det stemme? For oljen forlater jo pumpa så snart bilen får driftstemperatur. Når ble automatolje servoolje? Fyll riktig olje, første pri:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2012 pumpa ryker ved bruk av feks automat olje, må ha grønn olje på den! testa det selv, bare for og se hva som skjedde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2012 Var det jeg var redd for ja.. Pumpa er vel like god igjen om alle pakningene byttes? Har bestilt meg repsett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2012 Vær også obs på at tettinger på tannstaget også kan ryke ved bruk av feil olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2012 Du burde nok flushe ut systemet med riktig olje, legg returen i en bøtte og sving fult til begge sider et par ganger mens en komis topper beholderen, flush igjennom et par tre liter så blir det bra..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...