#1 Skrevet Juni 25, 2012 Har sett litt på priser når det gjelder en 120000km service på vw touran 2008mod. Møller i Fredrikstad skulle ha over 8500kr for servicen og mekonomen skulle ha 8000kr. Synnes dette var litt dyrt og ringte til Nilson bil i strømstad og de skulle ha 7800SEK: klø : Har alltid hørt at det skal være så billig å ha service på bilen i Sverige, men ser ikke den store prisforskjellen her.(dog, det blir 6600NOK) Noen som kan bekrefte prisene og evt. om dere har noen billigere alternativer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2012 Spør om de kan møte deg litt på halvveien da vettu:) legg frem tilbudet fra Sverige, da gir de deg kanskje en hyggeligere pris for å få jobben;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2012 Eller om noen vet om et veksted mellom Fredrikstad og Gøteborg som har bedre priser enn dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2012 Møller har prisgaranti så hvis du kan få dokumentert tilbudet fra Mekonomen hvor det står at de bruker orginaldeler i prisen så matcher Møller den. Er dette med regreim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2012 Møller har prisgaranti så hvis du kan få dokumentert tilbudet fra Mekonomen hvor det står at de bruker orginaldeler i prisen så matcher Møller den. Er dette med regreim? Nei, regrem skal ikke byttes for 150000km. Ellers så takker jeg for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2012 Min erfaring med Sverige er at man ikke sparer så mye på vanlig service, men mer på tilleggsarbeid. Tror også de har "prislister for nordmenn". Husk VACN-rabatter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2012 Trodde regreim skulle tas på (inntil!) 120.000 eller 5 år? Vil også tro differansen er større mellom Sverige og sikkert også Mekonomen hvis du spør om dette. En vanlig liten service med dieselfilter, luftfilter olje osv er det for liten differanse på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2012 Trodde regreim skulle tas på (inntil!) 120.000 eller 5 år? 1.9TDI BKC og 2.0TDI BKD - 120.000km, intet tidsintervall. 1.9TDI BLS og 2.0TDI BMM/BMN - 150.000km, intet tidsintervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2012 Det er jo en ganske omfattende service. Er egentlig veldig overrasket at prisforskjellen ikke er større. Sjekket også med et verksted lengre inn i sverige(Gøteborg) for og komme litt vekk fra grensa, men de skulle a 9000SEK. Har fått et tilbud fra et lokal verksted her i fredrikstad på 7500kr som det laveste. Så når den billigste svenske prisen på 68ooNOK mot den Norske på 7500kr er ikke forskjellen stor.. Det som var litt fint med den sistnevnte var at de rengjorde dsg kassen innvendig ved oljeskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2012 Ikke for å stjele tråden, men noen som vet hva møller tar for 120 tusen service inkl reg.reim? Service på dsg er inkludert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2012 (endret) Til trådstarter: Et par argumenter for bruk av norske merkeveksteder i dette tilfellet - mobilitetsgaranti - bilen er fremdeles i reklamasjonsrettperioden. Hvis du har eller får problemer med rust på bakre undervogn (se http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225613) eller lakkslipp ved takrails (pga skiboksvibrasjon), så har du det mye lettere når du skal diskutere utbedring av dette (hvis du har brukt merkeverskted så langt, da). Alternativt ville jeg få tatt en vurdering hos merkeforhandler av disse to tingene i forkant/separat. Lakkslipp ser du selv i godt lys, rust er verre å vurdere. - og generelt sett er jeg skeptisk til om ikke-merkeverksted får med seg utbedringskampanjer fra fabrikk (siden de tjener mer på at kunden tar regningen på dette) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...