Anbefalte innlegg

Hei

Var på vei hjem fra Oslo her om dagen så begynte motorlampa og lyse. Merket ikke noe på gangen eller motoren i det hele tatt.

Fikk tatt en sjekk med vag com og fikk opp denne feil meldingen:

1 Fault Found:

19586 - EGR System

P3130 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

Vil dette da si at Egr ventilen er gåen? Kan jeg kutte ut Egr (blende) og rense innsuget uten å få opp en feil melding etterpå?

Bilen det gjelder er en Audi a4 1.9tdiq 04 mod:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil, årsmodell ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nederst;) Audi A4 1,9tdiq 04 mod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koden sier at EGR ventilen din ikke fungerer. Da er det opplagt at det ikke vil fungere og blende av EGR. Da vil du få samme koden igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om jeg blender, renser innsug kan jeg da kode om slik at jeg ikke får opp feil melding? Orker ikke å kjøre rundt med en motor lampe som lyser, da setter jeg heller i en ny EGR ventil. Men det beste er vel å kjøre uten EGR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke kode om med vag com. Du må få en tuner til og lage en fil til deg som eliminerer EGR funskjonen. Regn med og betale ivertfall det en vanlig chiptuning koster.

Da ender du nok med og kjøpe en ny EGR ventil, og ferdig med det. Den som stod på bilen har holdt i 8 år. Den nye du monterer, vil sikkert holde i nye 8 år. Ser ikke problemet med og kjøre med EGR. De fleste gjør det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke problem å kjøre med, men det sies at det er bedre uten mindre sot etc. Takk for info:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.