Valg av isolasjon/dempematter under gulvteppe

Anbefalte innlegg

Gjentar et spørsmål fra prosjekt tråden min, da dette kan være til allmenn interesse:

 

Har tømt bilen innvending og røsket ut gammel isolasjon, da dette luktet vridd oppvaskklut/våt bikkje.

Jeg hadde tenkt å bytte alt i gulv, men siden de orginale asfaltplatene er så godt som nye, har jeg valgt å bare plukke ut noen små biter i områder der de har sprekt opp. Legger så på rustbeskyttende masse og nye bitumen plater over. (if it ain't broke, don't fix it)

 

 

Den gamle isolasjonen gikk i søppla. Hva er anbefalt som erstatter?

Slike dempematter?

36-9214_l.jpg

 

Eller slik dempefilt i flere lag?

36-9222_l.jpg

 

Andre produkter?

Har prøvd å søke, men finner stort sett bare svar ang bilstereo osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den første i en golf, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1923639post1923639

.. og Noxudol i dørene o.l.

 

Biltema støyisolasjon er ganske enkel å legge. Kan være en fordel å kjøpe inn ekstra blad til tapetkniven, da den spiser desse :)

 

Fordeler: bilen støyet mindre enn min 13 år nyere A3 + lav vekt på mattene.

Ulempe: Tror desse holder på vannet når de først blir fuktige (jeg tror, synser og har null peiling) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den første i en golf, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1923639post1923639

.. og Noxudol i dørene o.l.

 

Biltema støyisolasjon er ganske enkel å legge. Kan være en fordel å kjøpe inn ekstra blad til tapetkniven, da den spiser desse :)

 

Fordeler: bilen støyet mindre enn min 13 år nyere A3 + lav vekt på mattene.

Ulempe: Tror desse holder på vannet når de først blir fuktige (jeg tror, synser og har null peiling) ;)

 

Takk for svar!

Husker du hvilke tykkelse® du brukte?

 

Det med fukt/vann vil vel være ugustig nesen uansett hva man velger.. Det skal i teorien ikke komme vann under der, men skulle det skje, så skal jeg værtfall sørge for å ha god rustbeskyttelse under mattene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tykkelsen var 10mm. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Tectyl sin støydempning?

Det er ikke måttet. Men noe du får sprøyta på.

Vet ikke om du fulge med på Garasjen på Viasat 4.

Der støydempa di en BMW som skulle være med i ett mesterskap i klar lyd.

Send meg gjerne en Pm om du har noen spørsmål rundt produktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema mattene holder på fuktigheten JA;) det gjør ikke butylmatter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noko for seg å legge bitumenplatene dobbelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne. Noko poeng i å legge bitumenplatene dobbelt eller er det like greit å ha eitt lag med bitumen og eitt lag med vanlige dempematter(filt, skum osv)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.