#1 Skrevet April 23, 2005 Hei Har kjøpt meg elmscan som har OBD-II kontakt. Med bærbar PC og software så kan programmet lese av ALT fra ecu'n i bilen. Blant annet de VAG kodene som må må ned på verksted for å få lest av.... Noen som veit hvor man kobler til denne på en S4 sedan 1992 modell ??? De som har lest av VAG feilkodene har plugget den i eller rundt sikringsskapet i motorrommet, men finner ingen kontakt som passer OBD-II ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2005 Mulig jeg tar feil, men har ikke 92 S4 blinkekoder (altså ikke odb2)? I så fall ser du etter to eller tre plugger med to kontaktpunkter i hver. de kan ligge rett innafor sikringsboksen eller på dekselet over pedalene inni bilen. sjmautotechnik har vel mer info om dette (http://www.-.com) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2005 Diagnose pluggen ligger i sikringsboksen i motorrommet Sitter to plugger der. En svart og en hvit som regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2005 Hei Har kjøpt meg elmscan som har OBD-II kontakt. Med bærbar PC og software så kan programmet lese av ALT fra ecu'n i bilen. Blant annet de VAG kodene som må må ned på verksted for å få lest av.... Noen som veit hvor man kobler til denne på en S4 sedan 1992 modell ??? De som har lest av VAG feilkodene har plugget den i eller rundt sikringsskapet i motorrommet, men finner ingen kontakt som passer OBD-II ..... Robert S4 har ikke ODB-II, men to andre kontakter som sitter i rele-boksen i motorrommet, en hvit og en sort, du må lage eller kjøpe en overgang. http://www.vag-com.no/category/products/2x2_Data_Link.htm Dette er for VAG-COM, men mulig det funker. Her er forresten link som viser hvordan man blinker ut feilkoder med motorlampa i dash'n - http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#fcs4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2005 Takker gutter !! Da var i sikrings boksen alikevel Men faen at den ikke hadde OBD-II kontakt !!! Skal teste den overgangen der jeg ..... Har veldig lyst til å teste dette programmet http://www.palmerperformance.com/index.php eller kode noe selv ....http://www.scantool.net legger også ut kildekoden, så da kan man bare videre utviklere det ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2005 S4 har ikke ODB-II, men to andre kontakter som sitter i rele-boksen i motorrommet, en hvit og en sort, du må lage eller kjøpe en overgang. http://www.vag-com.no/category/products/2x2_Data_Link.htm Dette er for VAG-COM, men mulig det funker. Har du prøvd denne og at den funker ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2005 Har du prøvd denne og at den funker ? Robert Fuka greit den på en S4 jeg prøvde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2005 Ok. Bare jeg får konverteren min så skal jeg også teste Fikk testet OBD kontakten på en passat 98 modell. Den funka ikke med bærbar PC, sikkert pga for lav spenning på com porten. Vi testet den med "vanlig" PC i bil og da funket den. Men ble skuffet over oppdateringene fra både Palmer og scantool programmet. RPM og speed oppdaterte seg altfor sakte .....Finns det programmer som er kjappere med oppdateringene ???? Eller er det begrensninger i ecu ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2005 Vag Com da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2005 ikke testet, men skal gjøre det ....venter på svar fra vag com om den konverteren ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2005 Jeg laget overgang fra OBD2 til 2x2 fra en vanlig seriellkabel, fungerer helt fint. Fremgangsmåten står beskrevet her http://home.swipnet.se/fredde-b/obd_kabeln.htm, men det er selvfølgelig aller best å få tak i en ferdig laget overgang, så slipper du lodding osv. . Ser de selges på ebay for en relativt billig penge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2005 Takk takk ... Skal prøve å få kjøpt en overgang eller i verste fall lodde noe selv .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2005 Robert, har du fått til noe? Fått testet programmet fra Palmer? Prøver å finne ut om jeg har samme 2x2 diag kontakter i min 90-mod 2.2t20v... Spørsmålet er jo også om 2x2 til OBD-II konverteren er 100% og at Palmer programmet faktisk fungerer med slikt. mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 12, 2005 Hei Jeg fikk ikke testet det på min bil. Har ennå ikke kjøpt 2x2 kontakt slik at jeg kan bruke den ODB-II kontakten min.... Men jeg fikk testet dette på en passat 1998 modell. Da testet jeg palmer og scantool programmet. Palmer programmet er veldig bra og ser skikkelig kult ut !! MEN MEN ..... oppdateringen gjennom ODB-II til selve ECU'n er altfor treig !! Hvis jeg slo av alle følere, unntatt av speedometer og turtal så gikk det bedre, men IKKE bra nok !!! Den henger veldig etter !! Så derfor har jeg ikke kjøpt 2x2 kontakt ennå.....må vente til det kommer noe som er bedre....dvs kjappere oppdaterings rate mot CPU i bilen .... kompisen min har impreza.....han bruker http://www.ecutec.com programmet .....den har refresh rate på 20 ms !!!! det er bra !! Men de lager ikke til Audi.... veit du om noen som lager noe tilsvarerende som ecutec ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 12, 2005 Prøvd Vag-com da? jeg har ikke hatt det problemet på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 12, 2005 Prøvd Vag-com da? jeg har ikke hatt det problemet på min... Har ikke testet det .....er det bra og koster det penger ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 12, 2005 Er vel det beste progget til VAG som jeg har vært borti.... Kan laste ned en demo gratis....ellers koster den $99 mener jeg http://www.ross-tech.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 12, 2005 Er vel det beste progget til VAG som jeg har vært borti.... Kan laste ned en demo gratis....ellers koster den $99 mener jeg http://www.ross-tech.com takker .... kan se litt på det ... Første inntrykket, så ser det ikke så kult ut som http://www.ecutec.com.......sjekk de kvite instrumentene der !!! .....helt konge !! Men foreløpig funker det bare på impreza ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 12, 2005 Ørjan: Du må slette noen pm meldinger i innboksen din ...den er på 100 nå Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 30, 2010 Gammelt innlegg dette, men har du fått testet ut Palmer greiene? Er det tregt enda? Noen andre som har fått testet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 5, 2010 Gammelt innlegg dette, men har du fått testet ut Palmer greiene? Er det tregt enda? Noen andre som har fått testet dette? Hallo ja ... Har ikke fått testet noe mere, men har lett noe mere på nettet. Da jeg testet dette i en passat så testet vi palmer programmet og ett til. Det funket, men var for tregt til å tenke på å programmere noe selv. Vi testet med innebygd PC i bilen med start av Windows og programmet med ODB-II kontakten. Har ikke fått testet på min nye RS4 bil. Tenkte jeg skulle prøve noen nye forsøk med ulike software om litt. Irriterer meg at jeg ikke ladetrykk i RS4. Kan ikke skjønne at dem ikke lagde plass til en analog måler for den blant de andre målerne !! Kunne også ha tenkt meg oljetrykk og kanskje noen ekstra følere som bremsetemp i skive/bremsevæske, innsug temp før/etter IC ...... En touch screen som er like stor som den skjermen som er i bilen går greit. Bygge PC i bilen går greit. Kode software eller bruke ferdig går også greit. Problemet er vel å få inn radio/mp3/cd og navigasjon inn på samme skjermen. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...