Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en avtale om å få sotet rutene på Torsdag å er ennå usikker på hvilken mørkhetsgrad jeg skal gå for.

Han som skal ta jobben anbefalte å sote bakrute 20 å 40 helt fram til A-stolpe.

 

Jeg tror kanskje dette blir noe i lyseste laget, men er forferdelig usikker !

Kunne gjerne tenkt meg å sett noen bilder av sotingen jeg har beskrevet ovenfor her, men finner ikke mye på nett da det virker som 35 er mere standard.

 

Men post gjerne bilder dere som har sotet å skriv hvilken mørkhetsgrad dere har.

 

Legger ved et bilde av bilen så dere kan vurdere ut fra fargen dere som vil komme med innvendinger

20120615_160326.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A3 har jeg 25% på bakerste vinduet, 35% på passasjer rutene bak og skal ta 35% på de fremste nå snart :) Lurt å ikke ta for mørkt foran da det kan svekke sikten om kvelden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenker ikke ha alt for mørkt.

Men tror ikke han forhandler 35, så da er vel 40 alternativet om jeg skal gå for å sote hos han.

Men i hvor stor grad er det forskjell på 35 og 40?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at forskjellen er veldig stor :) 35% er ganske mørk faktisk, så jeg tror ikke 40% er ille, og når du soter hele veien rundt vil det slippe inn mindre lys og 40% vil være ganske bra allikevel :)

 

Jeg er ingen solfilm montør eller noe, men det er slik jeg tenker hvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viser seg nå at han også fører 35%, så da blir det vel å gå for denne!

Skulle det bli for mørkt så får jeg heller gå for noe lysere på siderutene framme :)

Men uansett takk for input :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?image=533601615&size=medium

?image=533601626&size=medium

?image=533601602&size=medium

 

På bilen min har jeg 35% foran og 25% fra B-stolpen og bakover. Ikke noe problemer med att det blir for mørkt på kvelden. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B6 avanten jeg hadde, så var det 20% på rutene foran b-stolpen og 35% bakover hele vegen, dette ga et pent "fabrikk" utseende...

Jeg ville ikke hatt frontrutene like mørke eller mørkere en rutene bakover, og er frontrutene litt for mørke så vil man fort øke sjansen for å bli stoppet og tatt, og utsynet på natten vil bli dårligere jo mørkere en toner ruten.....så jeg ville sagt max 20% forran...

IMG_6890 copy_edited-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.