Anbefalte innlegg

Motoren i min Passat 3B 1.6 er vanskelig å få start på etter den er blitt varm, litt sporadisk.

Den starter stort sett ved 2. forsøk med hjelp av gassen.

Etter dette er den veldig sur, og har dårlig respons.

Forsøk:

1. Byttet alle tynne vakumslanger

2. Byttet G62 etter feilkode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går surt/dårlig, lav effekt, dårlig respons? Det kan være LMM... Men det minner mye om feilen jeg hadde på min. Da var det veivaksel-sensoren, G28. Min gikk dårlig etter den ble varm, lugget svakt, elendig respons, veldig tungstartet når den ble varm. Måtte kinne i noen sekunder før den startet. Turtallsnåla falt også i ny og ne, da denne sensoren registrerer turtallet.

Hadde denne feilen en stund før den endelige poppet opp i VAG-COM, så jeg endte med å bytte og skru altfor mye... Så det kan være du bør kjøre flere diagnosetester, med forskjellige apparater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Akkurat sånn har jeg det, dog ikke turtallet som du mistet

Drar på møller å tar en test jeg :) dem burde vel finne noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Akkurat sånn har jeg det, dog ikke turtallet som du mistet

Drar på møller å tar en test jeg :) dem burde vel finne noe

Dem bør det. Mener å huske at jeg måtte gi litt gass når jeg skulle starte den når den var varm. I grunn er jo symptomene nesten identiske.

Sensoren koster litt over tusenlappen. 1200-1300 kroner mener jeg det var, med klubbrabatt.

Ganske enkel å bytte egentlig. Den sitter på høyre side av motoren, rett ved oljefiltere, altså ganske langt ned. Den sitter med en 6mm eller 8mm umbrako. Det er trangt og jævli nedi der, kan være vanskelig å se den med en gang, men det går uten å fjerne oljefilteret. Du trenger mest sannsynlig noe lys nedi der, lommelykt eller hodelykt. Alternativt kan du fjerne oljefilteret og bytte oljen på bilen samtidig, så er jobben mye enklere. Du trenger også to-tre strips for å feste ledningen på den nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter feilkodeavlesing byttet jeg tempsensor G62 og følte at problemet forsvant.

Men nå som våren kommer og varmen setter inn har problemet kommet tilbake.

- Oppdatering samme dag!!

Motoren har aldri gått så dårlig som nå, bilen hopper og humper i vei.

Full gass gir toppen 5k rpm, så tror jeg skal lese av feilkoder igjen ja :)

- like raskt er motoren helt frisk, og ingen feilkoder :-|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Endelig" en forværret tilstand, med en ny kode!

Denne lar seg ikke resette, så da er det nok bare å bytte.

00513, G28 engine speed sensor

Bestilte ny nå. Håper bare det fikser alle problemer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du. Har du byttet sensoren og hva kostet den? Vet du delenummeret på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.