Lufte bremser a4 B5 facelift. Defekt hovedbremsesylinder?

Anbefalte innlegg

Har aldri før hatt problemer med å lufte bremser på bilene mine. Men pga lekkasje på calipper ble nivået på beholderen lavt, og bremsepedalen gikk i bunn. Feilen ble utbedra, men får IKKE noe trykk på pedalen.

Jobba først alene, satte trykk på beholder å åpna nipler; hb, vb, hf, vf. Fikk i første omgang bare luft ut av hb og vf. Tilkalte hjelp, fortsatte med "gamlemetoden". Men får ikke trykk på pedalen. Verken med motor av eller på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet mine for ikke lenge siden, da jeg byttet kalippere foran og bak. Vi tok foran først, så bak. Det er to kretser, og jeg vil anta det er en for bremsene bak og en for foran. Først trykke pedalen rolig inn, rolig ut, gjenta flere ganger. Så ble luftenippelen stengt, man pumper 2-3 ganger for å få trykk, holder pedalen på siste "pump" mens en bak slipper opp luftenippel. Slik gjorde vi rundt om på alt.

Det funket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg ennå ikke har fått til bilen, prøver jeg igjen :/ Vet ikke selv hvordan bremsesylinder virker, men det går iallefall 2 rør fra sylinder til abs-enhet. Når jeg setter trykk på beholdern og løsner det forrerste røret, kommer ingen væske ut. Kommer en liten sprut om jeg trykker på pedalen. Når jeg løsner bakerste røret, kommer det masse væske. Når jeg lufter får jeg kun væske ut av HB og VF.

Er det da en krest i hovedsylinder som er defekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.