Ladetrøbbel 1992 Audi S4 C4 AAN 2.2

Anbefalte innlegg

Hei.

Viderefører fra tidligere post: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=239031 , siden problemet som beskrevet er tilbake.

Skiftet først spennings regulator på gamle dynamo, det hjalp ikke. Så kjøpte jeg ny dynamo for en uke siden, og da ladet det bra frem til i dag.

Er det dynamo har gått igjen? Dioder va det noen som sa. Eller er det et relee av noen slag som kan gå i stykker?

Trenger virkelig noen tips på dette. :tilber: Er det noen C4 spesialister der ute som har noen teoretiske løsninger? ;)

MVH

E Haaland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva merke er dynamoen? Har skifta ein del dynamoer som står hella på men er produsert av CA, Christiansen eller nåke slikt, dansk firma. Vi har fått inn mangen garanti jobba pga. det merket da dei slutter å lade etter kort tid. Valeo er heller ikkje da besta eg har vert borti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ernst .Jeg hadde tenkt på å kjøpe ny Dynamo hos bildeler .Viss den holdt en uke ,så tror jeg det blir uaktuelt.hold oss oppdaert på hva du finner ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update!

Janei, dynamoen virker fint. Hadde bilen inne nå på verkstad nå idag, og den lada visst fint.. De fant ingen feil.

Kan det være noe med instrumentbord lyset? Det har ikke vært liv i noe ladelys der, kun i den firkanten over som viser forskjellige statuser som bremser,bensin, vann og diverse.

Leste et sted om at det kunne bli kluss med lading hvis den pæra på den bestemte ladelys varslet, som skal i grunnen komme på når du vrir om nøkkelen.

Noen ideer noen?

MVH

E Haaland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok update II.

Har funnet problemet. Det er noe med tenningslåsen.

Monterte et voltmeter, og når ladinga stopper, så skrur jeg bare av og på tenninga.

Noen som har hatt et liknende problem? Og hvor kan jeg finne et diagram av hvilke ledninger som er til hva i tenningslåsen?

Den lilla ringen som er bakerst på tenningslås stammen, hvordan får du den av?

Hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.