Audi A4 B7 2.0T - Varsellampe for lite olje

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bil som har gått 98300km, 2006 modell.

Bilen var nylig på service, og jeg går utifra at det ikke burde gå med 0,5-1L olje på 1500km ?

Når oljelokket ble åpnet mens motoren var i gang, endret den gange og den mistet kompresjon (hørtes ikke bra ut!)

Vurderer tilstandsrapport fra enten merkeforhandler eller NAF siden jeg har 6 mnder bruktbilgaranti på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en 2006 mod 2.0tfsi som hadde gått 130km når jeg solgte den og brukte omtrent ingenting olje. DVS fylte aldri etter noe mellom skifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt ca 250.000km med 2.0TFSI motorer fordelt over flere biler, og resultatet er veldig varierende.. Noen ganger så går det med mye olje mellom skift, og andre lite. Etterhvert som olja blir dårligere, så opplevde jeg at den sa ifra før det faktisk var nærme minimum på peilepinnen. Så det trenger ikke være noe feil, selv om lampen kommer litt etter service. Kjøp olje, fyll til maks og nullstill trip. Så kjører du 100-200mil og ser hvor mye som har minket. Legg også merke til egen kjørestil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en 2006 mod 2.0tfsi som hadde gått 130km når jeg solgte den og brukte omtrent ingenting olje. DVS fylte aldri etter noe mellom skifta.

Okey, må bare gjøre som nevnt nedenfor for å se hvordan det er.

Jeg har kjørt ca 250.000km med 2.0TFSI motorer fordelt over flere biler, og resultatet er veldig varierende.. Noen ganger så går det med mye olje mellom skift, og andre lite. Etterhvert som olja blir dårligere, så opplevde jeg at den sa ifra før det faktisk var nærme minimum på peilepinnen. Så det trenger ikke være noe feil, selv om lampen kommer litt etter service. Kjøp olje, fyll til maks og nullstill trip. Så kjører du 100-200mil og ser hvor mye som har minket. Legg også merke til egen kjørestil.

Okey. Det høres ut som det kan stemme det du sier, og nå har jeg tidligere idag fyllt opp til max og har tenkt å gjøre akkurat det du foreslår her..

Og jeg har jo i bakhodet at jeg har testet bilen litt siden den er ny, og da får den jo alltids kjørt seg litt mer enn ved normal kjøring. Bare ble veldig forundret, og jeg peilet oljen etter ca 60 kjørte mil fra da jeg fikk den og da var den OK.. jeg tenkte ikke mer over det enn at jeg så det var innenfor grensene..

Og den var faktisk på minimum når jeg fikk beskjed i FIS igår, på vei nordover. Og da etterfylte jeg 5W/30 0,5liter først, og så 0,5 liter til og da fikk jeg den mellom midten og max.

Når jeg kom frem (ca 55mil til kjøring) så var den på midten... og nå har jeg som sagt etterfylt til max, og skal følge med på forbruket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.