Eksos til Passat 3B Syncro

Anbefalte innlegg

Bakpottene begynner å bli utslitt, så jeg er på jakt etter bakpotter.

Noen som har tips til nettbutikker som selger potter som passer rimelig greit? Eller tips til komplette anlegg fra katalysatoren og bak, som ikke koster skjorta?

Har dårlig med utvalg av butikker i bøgda og omegn, så det må nesten bli via nettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Meca selger sportseksos til a6quattro 1,8med grei lyd. Komplett. Burde passe bra til syncroen med litt mods

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, sjekka litt på Meca selv nå.

A6'en er vel litt større enn Passaten? Ser de har sportseksos til A4 1.8 Quattro med samme motorkode, eller er det kun potte på en side på A4'en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme platform passat som a6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne litt jeg.

Har fortsatt ikke funnet et anlegg som kan passe til bilen. Bor jo pokkers ut i gokk, så det er ikke så lett å kjøre innom en forhandler og prøve/sjekke..

Noen som har litt info om hva som må moddes med eksosen fra en A6 f.eks? Ser Simons har anlegg til A6 (mistenkelig lik det Meca selger). Er det småtteri som oppheng, eller er det rør som må sveises/kuttes? Her er versjonen til A6 (tok bare en vilkårlig link) http://www.scstyling.no/sportflow-eksosanlegg-audi-a6-18t-quattro-p-12509-c-1227.aspx

Setter pris på tips/hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sjekket ikke opp om anlegget til A6q passet?

Er nå på samme leting. Frister veldig med eksosanlegg fra passat W8 4 liters.

Ellers tror jeg det er lite utvalg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av forhandlerne kunne gi meg svar på om det ville passe eller ikke. Tar ikke sjansen på å kjøpe komplett anlegg, for så å finne ut om det ikke passer..

W8 ja, der sitter du noe. Koster vel en god slump også det! Får sjekke litt videre i morgen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke mye å finne av brukt w8 her i norge eller i sverige, men får kjøpt nytt eff.anlegg w8 til mange kronasjer:D

Simons rustfritt har bakpotter som går på passat, koster vel overkant av 4 høvdinger. 042-BAR heter den, men bør ha nedre bakfanger leppe fra w8 da.

Sendte forespørsel på 042-DHFR om det kunne tilpasses passat 4m, så får se hva de svarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å bestille time hos Svendsen eksos og heller ta fri en dag for å ta turen til Bergen - om jeg ikke finner eksos som passer snart. Klart nok, kunne jo ha kjøpt orginalt, men skader ikke med litt større dim heller.

Samme eksos på 3B som 3GB? Tenker Syncro/4motion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme opplegg på 3B og 3BG. 4Motion/Synkro er også like med en potte på hver side.

Problemet her er at bakpottene har lange rør.. Nærmeste skjøt er ca midt under bilen.

På de foregående passatene (alle 3B) mine kappet jeg av pottene og erstattet med strake rør. Dette var en 1.9tdi og lyden blir for det meste dempet av turbo slik at det ikke hørtes at man kjørte uten bakpotter.

På nåværende passat har jeg kjøpt to rustfrie potter fra "noose" de har grom dieselstuss som er bendt pent nedover. Mangler bare å få montert de nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noe artikkelnummer på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.