Nærlys Audi S2, delenummer på rele!

Anbefalte innlegg

Ettersom det har vært ledningsbrann i bilen før jeg fikk den, er i det ikke lenger orginalt ledn.nett i den. Det meste fungerer, men nærlysene har det vært dårlig med.

Gikk på igår, og fikk søkt meg frem til følgende:

- Brytere fungerer, det veklser 12V over sikringene på nærlys/ fjernlys

- Ikke ledningsbrudd fra lamper og inn under dashbord

Men fra sikringsboksen går ledningene som er til nærlysene via en relesokkel, før den går ut til lampene. Denne er ikke tegnet på noe skjema, er en 2polet relesokkel. Fargekoden på ledningene stemmer fra denne sokkelen og ut til lampene (gul, og gul med sort stripe), men den er gul med brun stripe(?) og gul med grønn(?) stripe inn til sokkelen.

Var bare plugga i et vanlig rele, men dette fikk aldri noe styrestrøm. (som bra var, ellers hadde det vel blitt nye branner.)

Det releet som skal sitte der, er et 6polet, med størrelse som et vanlig rele, men som da kjører separate brudd på nærlysene på høyre og venstre side.

Laska over relesokkelen, og da ble det lys i trolløya på faenskapen.: rock :

Noen som vet hvor jeg får tak i et sånt rele..? VAG rista på hodet, når det ikke var org. ledn.nett i bilen... Eller blir det å sette inn 2 separate releer isteden, med felles styrespenning...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.