Hvordan få av bunpanne på A4 1,8T AEB motor?

Anbefalte innlegg

how to få av bunnpanna??????? har skrudd av muttere og skruer i all evighet og fått jekka opp motoeren.. men den henger igjenn bak! virker som den henger i noe som det er en skruv midt bak som bare er løstna litt.. er en liten glipe bak bare mens fremme er den helt løs..kan skyve den litt til sidene men ikke frm og bak...

aeb motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står to umbrako skruer bak svinghjul.. to hull under som du kommer til de på, må vri på veiv så er det spor i svinghjul slik du treffer de. Sykt mange skruer på den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står to umbrako skruer bak svinghjul.. to hull under som du kommer til de på, må vri på veiv så er det spor i svinghjul slik du treffer de. Sykt mange skruer på den!

takker, skal sjeke i morgen! ja er vilt mange skruer jeg har løstnet, i alle varianter og fasonger:P er nok laget slik for at vi ikke skal gidde eller få til å skru på det selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, no har e altså hatt bunnpanna halveis av! fikk den ikke heilt av og villa ikke rive ned hele forstillinga.. men kom til og fikk renska sila..den var jo som ny etter min mening og rensinga hadde vel ikke mye for seg.. pumpa fikk jeg ikke ut pga en lang stang som gikk oppover i motoren, men den såg veldig fin ut så jeg skrudde den på plass og monterte sila igjenn...monterte bunnpanna og skjønte raskt at jeg glemte å sette på igjenn det plastikk dekselet igjenn som er inni bunnpanna.. håper virkelig jeg slipper og åpne igjenn og at det går bra uten det dekselet for en stund...eller???

så nå er det å sjekke oljetrykket osv.. blir å skifte nye slanger osv også samt luftfilter osv. så håper jeg denne turboen holder..

fikk renska bunnpanna også til tross for at jeg ikke fikk den helt ned...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dekselet som ligger nedi der har vel som funksjon å forhindre skvulping i svinger og slikt for å forhindre at oljepumpe drar luft. Så jeg hadde nok demontert igjen for å satt dette på plass igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er gjort som skrevet ovenfor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.