Hva er best av gass eller olje demper?

Anbefalte innlegg

Ser at jeg har kjøpt gassdemper og vet at jeg har oljedemper på bilen nå, og møller solgte meg nesten oljedemper.....hvilken er best?

Kan det være dumt å erstatte oljedemperne bak på Passaten med gassdempere når de skal passe til bilen ifølge MECA?

Ble usikker siden jeg ikke har peiling, og en kar fortalte at hans bil hadde blitt mye lavere pga fått feil type dempere....

Håper noen kan svare iløpet av (natta) tidlig formiddag fredag :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det til?

Ettersom jeg har forstått det så er gass alltid bedre enn olje. Men de er dyrere. Så hadde nok ikke hatt noen betenkeligheter med og sette de på bilen din! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, det er til Passaten i profilen/signaturen.

Håpet at dette var svaret jeg ville få.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere meninger her?

Og har noen hørt noe positivt eller negativt om dempere fra KYB?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KYB er kurant det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fornøyd med KYB bak.....

Noen andre erfaringer/meninger om KYB og GASS vs OLJE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkeno søl med gass:) hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med KYB er heller dårlig. Bak holdt de i 5 år før jeg måtte bytte gassdemperene fordi den på høyre side lekket olje. De orginale som stod der tidligere hadde stått på i ca. 10- 11 år. Så vidt jeg husker fulgte heller ikke fjærskålen med, den måtte tas fra de gamle demperene for å flytte over.

Kjøpte Sachs dempere denne gangen og håper det varer lenger. Her fulgte også fjærskålene med. Betalte ca. 800 for bakdemperen på Torshov, dette avr til en A4 B5 avant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt fortalt er gassdempere oljedempere som er trykksatt for å redusere dannelse av bobler i oljen ved belastning. I praksis er det gjerne høyere teknisk kvalitet på gassdemperne ettersom de er dyrere å produsere og brukes i mer avanserte biler/oppsett.

Sportsdempere som selges løst er typisk gassdempere - men det originalmonteres en god del gassdempere. Gassdempere er ikke nødvendigvis hardere selv om de tåler hard bruk bedre - selv har jeg Bilstein-kit på min A4 og den er mer komfortabel enn originalt - og 5cm lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei stund siden jeg var innom denne tråden, men her var det kommet noen fornuftige meninger. Håper jeg er heldigere med KYB enn at de skal vare kun 5år da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.