Av med topplokk på HX/KU motor.

Anbefalte innlegg

Har en gammel audi 100 c3 2.2 som ikke går rent på alle fem og som brenner olje, så i disse dager med alt det fokuset som er på miljø vil jeg gjøre noe med problemet :)

Regner med det er ventiltetninger som er skyld i blårøyk og oljeforbruk, så topp vil få en lettere overhaling.

 

Ellers misstenker jeg det er lav komp som er skyld at den ikke går rent på en sylinder, men det blir bare gjetting, for da jeg skulle bytte tennplugger, fikke jeg ikke av plugg på sylinder 1 og 5. Satt som støpt, så da tenkte jeg at disse får stå til jeg MÅ ut med de, eller til toppen skal av. Forøvrig var kompen god på de andre sylindrene.

 

Men over til det jeg lurer på, er den noen som har en grei how-to, gjerne med bilder, for hvordan jeg skal gå frem når toppen skal av? Eventuelt tips og triks? Og om det ikke er noen how-to, skal jeg sørge for å dokumentere alt og legge det ut på wikien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.