#1 Skrevet Juni 29, 2012 Heisann Holder på og skrur i fillebiter ene motoren jeg har liggende, skal prøve og få skikk på denne. Den har stått ute i en mannsalder, og har rustet i sylindrene. Hvordan skal jeg få vekk mest mulig av denne rusten? Vil det hjelpe og hone, og eventuelt hvor mye skal jeg hone Om jeg ikke får vekk alt, vil det ikke løsne når motor starter og går? Nb, skal ikke legge ut mangfoldige tusen på denne, har skrudd den fra hverandre for og konstatere tilstand, montering av h-råder, prøving og feiling da jeg ikke har gjort noe av dette før da jeg gikk som mekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2012 15-20 raske runder med Flex-hon bør være nok til å fjerne overflaterust og deglassere delene som ikke evt er rustet. Jeg ville ikke latt stempelringene gjøre rustfjerningsjobben, ta det før montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2012 Jeg har liggende dette biltema hone greiene, fungerer det greit, er jo finkornet, men har i tillegg medium kornet kjøpt vedsiden av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...