Problem med bensinmåler A6 1.8T 01

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når bilen er helt avslått så er tankmåleren som normal i bunn, men når jeg slår på tenningen så går nålen opp et lite hakk for deretter å gå videre til det som er på tanken. Når jeg skrur av tenningen så går nåla den til det første hakket (der den stoppet først når tenning ble slått på) og blir der i 10sek ca for så å dette ned til bunn.

 

Er det bensinmåleren i instrumentet som er ødelagt eller kan det være tankmåleren som tuller? Kjørte også en instrumenttest og når den skal ligge på halvtank i testmodus ligger den på 3/4 full.

 

Måleren fungerer som normalt ellers (forutenom at den viser feil). Dersom det er måleren i dash som er feilen, kan jeg da ta å dra av nåla og plassere den slik at den kommer i riktig posisjon? ImageUploadedByTapatalk1341054492.295554.jpg

ImageUploadedByTapatalk1341054472.141261.jpg

ImageUploadedByTapatalk1341054483.194726.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på at det går jo ikke an å flytte nåla til riktig posisjon da den ligger i riktig posisjon når tenninga er av.

 

Noen som har en ide om dette kan være instrumentfeil eller nivåsenderen i tanken som kødder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg såg noe i vcds om at en kan "justere" måleren. Var noe med å angi en verdi på måleren. Kanskje verdt å sjekke opp/teste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg hadde testet det. Får ikke justert nok ned til at jeg henter inn 1/4 visning i feil.. Den var dessuten justert ned til det laveste allerede :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt output test på instrumentet? Hvordan oppfører viseren seg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På output testen så la den seg på 3/4 tank når den egentlig skulle ligge på 1/2 og ved full tank la den se godt over (noe den også gjør når jeg har fyllt opp tanken helt.

 

Prøvde å lese av den digitale verdien nå og da lå den på 49l men skal prøve igjen når jeg tror jeg har halv tank for å se hva den måler da.

 

Har en liten mistanke om at senderen fungerer da jeg får varsel på for lite bensin som stemmer bra med km jeg har kjørt men har da litt under halv tank på visningen.

 

Er liksom så rart det lille pit-stoppet nåla gjør når jeg slår på tenningen (stopper i et halvt sekund) for så å gå til det "nivået som er på tanken". Når keg slår av tenningen, stopper nåla på den øverste rød streken og kan ligge der i opptil 10 sekunder før den detter ned til normal bunnposisjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg er rimelig sikker på at det er instrumentet som er problemet så har jeg handlet meg et brukt. Eneste da er jo at dette må kodes om. Noen som vet hva det koster hos møller? Eller blir det billigere å handle inn VAG Commander for så å gjøre det selv? Vag-com/VCDS har jeg allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.