motorhavari audi a4 2.0tdi?

Anbefalte innlegg

hei.

var ute og kjørte med min audi her om dagen da den plutselig sluttet og dra. kom ett lite puff/smell foran fra motoren og så var draget borte og den døde ut. stoppet den og startet den igjen, og fikk kjørt noen meter uten turbodrag før den stoppet igjen. det røyk noe heeeeelt grusomt mye fra eksospottene på den da den gikk på tomgang å det var litt småkakling fra motoren, men så gikk den ikke rundt på starteren og så gikk den ujevnt. sjekket intercooleren men den var hel, så sjekket turboen men den var også hel. kan reg-reima ha hoppet over/falt av? bilen har gått 123 og jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden og reim og pumpe skal ha blitt byttet på 120000km . blir isåfall en garantisak.

erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

var ute og kjørte med min audi her om dagen da den plutselig sluttet og dra. kom ett lite puff/smell foran fra motoren og så var draget borte og den døde ut. stoppet den og startet den igjen, og fikk kjørt noen meter uten turbodrag før den stoppet igjen. det røyk noe heeeeelt grusomt mye fra eksospottene på den da den gikk på tomgang å det var litt småkakling fra motoren, men så gikk den ikke rundt på starteren og så gikk den ujevnt. sjekket intercooleren men den var hel, så sjekket turboen men den var også hel. kan reg-reima ha hoppet over/falt av? bilen har gått 123 og jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden og reim og pumpe skal ha blitt byttet på 120000km . blir isåfall en garantisak.

erik

Les feilcode,og ser kan du bevege veilaksel,mål komperskjon og oljetkykk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en trykkslange fra turbo mot innsug som har hoppet av. Kanskje derfor du fikk den puff lyden. De andre lydene kan vel kanskje være for at den ikke fikk noe luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ikke godt og si. er ingen dreven mekaniker selv, men har pratet med selger nå, og han henter den på mandag så får jeg tatt det på garantien siden jeg kjøpte den hos forhandler, så da blir det nok i orden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det ordner seg, det har vert ein del leie tilfeler med desse 2,0 i a4 desverre,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått svar fra verksted idag. turbohavari :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar de dette på garanti da? Tenker da på signaturen din...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk gjort den om til original før jeg leverte den igjen så det blir dekket. er en kamerat av meg som jobber med chiptuning, så når jeg får den igjen så blir det maks 420nm. ble nok litt i meste laget med 462, men turbo'n var jo gått 130tusen ca da. greit å bytte den uansett så lenge reim og vannpumpe ble byttet på 120.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.