Anbefalte innlegg

Hei! Har i dag fått fyra motoren i prosjektet mitt, AAN motor i en 90 typ 89. Men gleden ble desverre kortvarig...etter å ha stuka litt med jordingen til bensinpumperelet starta den med en gang. Stoppa den etter ett minutt ca for å sjekke vann og olje osv... etterpå ville den ikke starte. Sjekket hallgiver OK, spenning på dyser OK, prøvde å måle på kontaktene til G4 og G28 men ble ikke helt klok på resultatene, så gikk i stedet over alt av sikringer og dro litt i ledningene bak tenningslåsen. Etter dette starta den igjen og går helt fint på tomgang. Stoppet motor med nøkkelen, prøvde å starte på nytt, men ikke no tenning, dro på nytt litt i ledningne bak tenningslåsen men dette hjalp ikke. Prøvde så å dra/flytte litt på ledningene til ECU og div releêr/sikringer så startet den. Lot motoren gå på tomgang mens vi dro å flytta/rista på alt av ledninger rundt ECU plutselig dør motoren. Riste litt til så starter den, holdt på slik en stund men greier ikke å lokalisere feilen og nå vil den f... ikke starte igjen. Har målt ledningene fra ECU (pin 47,48,49) til G4 og G28 disse er OK, hallgiveren var jo også OK når jeg ikke fikk start første gangne så går ut fra at de ledningne også er OK.

 

Har koblet 12V til pin 18, pin 27 via tenning, pin 37 via bensinpumperele og pin 24 til jord.

Foreløpig har jeg jordet bensinpumperelet direkte i stedet for fra pin 3 på ECU.

 

Blei mye tekst her...: rolleyes men om noen har tips til hvem ledere jeg bør sjekke ekstra godt setter jeg stor pris på det!:)

 

 

Edit: Problemet løst! Lasket over kontaktene på releplass 3 som viste seg å være Alarm/startsperre rele : rolleyes: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man start på en AAN med originalt nett ved å kun koble de ledningene du nevnte her??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Gammel tråd gitt[emoji6] Bruker ledningsnettet fra AAN motoren, koblet sammen med original nett til bilen. I prosjekt tråden min ligger det skjema over hvordan jeg har koplet det sammen!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, like så greit det enn å lage ny :D Sitter å krangler med orginal nettet men får ikke signal fra veivsensor. Hallgiver er iorden og leverer 5v puls. Men har ikke gnist og dyser som spruter enda. mulig jeg har klippt noe for mye. Kan du fortellle meg litt om veivsensoren og hvordan den fungerer? skal den ha en konstant strøm 5v eller 12v? fra styreenhet? om du vet hvilke stikk som er hva på følerkontakta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha 2 sensorer på svinghjulet, G4 og G28. Du finner de på side 45 her:

http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=178594&d=1345061960

 

Det skal være 2 "tapper" på svinghjulet ditt som trigger disse sensorene. Noen har vært plaget med at disse tappene har knekt og derfor ikke fått start. Du kan se, evnt kjenne tappene hvis du drar motoren rundt på veiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akuratt lest hele tråden din :) Har tappene mine enda, har kvadratisk firkant jeg som stemmer med sensorer når motor er i øvre dødpunkt. Ikke slike pinner som jeg så for meg. Sensorene er også iorden, så er nok noe jeg har klippt eller tullet med i ledningsnettet.. Motor gikk jo som smør før den ble flyttet over i ny bil :) Takk for hjelp uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da er det nok bare en liten feil som roter det til for deg! Har du målt at du har spenning der du skal på ECU? Hvis du finner Audi SSP 143 på nettet (fant ikke no link som funka nå) så står det oversikt over alle sensorer og hvilke pinner de har på ECU der. Jeg har skrive den ut en gang i tida og kan evnt få scannet noe om du har bruk for det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja alt iordene med styreenhet og ledninger inn på den. Får gå over alle ledningene fra styreenhet og ned til veivfølerene imorgen. har vel egentlig funnet alt av dokumentasjon på nettet, er bare å forstå teori å praksis :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.