Anbefalte innlegg

Hei!

Har lekkasje ut fra akselen til håndbrekket på bakre caliper på min 2004 Sharan.

Alternativene mine er:

-Kjøpe ny caliper på Biltema til kr 599,-. Noen som har erfaringer?

-Kjøpe rep sett på mekonomen til kr 371,-.

Noen som har overhalt slike calipere? Usikker på om det følger med pakninger til akslingen til håndbrekket som lekker hos meg?

På forhand takk!

Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nytt kalipper, du bruker lang tid på overhale og resultatet er ikke garantert å bli 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjøpte caliper til min 2002 modell på biltema. Den fungerer enda:) Eneste er at de ikke har frest ut feste for kabelen til slitasjevarsleren, men det er jo en bagatell da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet begge mine bak på en Audi A6 1996- TDI,skiftet i 2009 funker fortsatt. Ganske stor prisforskjell fra Biltema til andre leverandører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet mine til biltemakaliper i feb i år..ikke rusta enda iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet begge bak på en 95 A6 2.0E igår... idag går ikke armen tilbake på den ene siden, og på den andre siden ble armen BØYD og wire hoppet AV når verksted dkulle ta etterkontroll!

Styr unna!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikker på at de ikke var feilmontert/feil kaliper?

Har montert biltemakaliper på flere av bilene jeg har hatt og de fungerte helt fint..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig at det er noe annet kan være grunn til feilen? Noe med kablene f.eks? Jeg satte på biltema kaliper i 2007 på min '97 2.5tdi, aldri hatt noe problemer med dem, og min far byttet på sin 03 A6 i sommer, ikke noe galt der heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er riktige caliptere ut ifra regnr. De er montert slik jeg alltid har gjort det uten problemer fra andre leverandører. sier seg selv når man kan ta en tang å bøye stålet på brekk-armen at dette er dårlig saker! Er nok en grunn til at de koster 50% av "andre" merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har og brukt biltema calipper på en passat 3bg bak, fungerer fint enda, dog bare 1 år siden nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har overhalt slike calipere? Usikker på om det følger med pakninger til akslingen til håndbrekket som lekker hos meg?

Ja, jeg har overhalt slik caliper. Det er greit nok så lenge du bare bytter pakninger på selve stempelet, men når du skal lenger inn i caliperen og skal reparere/bytte deler til håndbremsen så begynner det å bli både avansert, vanskelig, og ikke minst, trangt. Jeg er 99,999999% sikker på at pakningen til håndbremsarmen ikke følger med i repsettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har montert biltema calipere bak på golfen til kjerringa til fatter'n :)

funker som snus begge 2 enda. 2 år siden nå eller noe slik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan umulig være samme produsent på de ulike caliperne.... faktisk så var den ene jeg fikk byttet ikke helt lik den første! forskjellig pakket også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med 4 biltema caliperere i snart 2 år nå. Fungerer utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte fra Biltema, fungerer fremdeles etter tre år! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.