#1 Skrevet Juli 2, 2012 (endret) Hey, var oppe på hytta med min a6 og havnet uti sand der jeg selvfølgelig ikke kom meg opp, men kunne jo ikke gi opp heller uten å prøve, så jeg holdte på i sikkert en 5-8 min å vugge meg ut av det intil blårøyken fra clutch kom og jeg ga opp.. Men nå kjenner jeg clutch lukt hver gang jeg kjører, og gjorde det aldri før, og jeg kjenner han nykker litt nårr jeg legger over til 1 gir, mulig at clutchen har blidd så slitt at den slurer hele tiden eller:confused: Hvordan er det med pris på ny clutch som tåler ca. 300hk og hvordan er jobben med å bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2012 Hey, var oppe på hytta med min a6 og havnet uti sand der jeg selvfølgelig ikke kom meg opp, men kunne jo ikke gi opp heller uten å prøve, så jeg holdte på i sikkert en 5-8 min å vugge meg ut av det intil blårøyken fra clutch kom og jeg ga opp.. Men nå kjenner jeg clutch lukt hver gang jeg kjører, og gjorde det aldri før, og jeg kjenner han nykker litt nårr jeg legger over til 1 gir, mulig at clutchen har blidd så slitt at den slurer hele tiden eller:confused: Hvordan er det med pris på ny clutch som tåler ca. 300hk og hvordan er jobben med å bytte den? Viss du er heldig så har du klart å få kast i disse fantastiske dobbelmassesvinghjulene til VAG og det alene koster 10k tror jeg. Jeg klarte det under ryggng av henger på glatten. Billigste alternativet er ECS tuning sitt enkelmasse svinghjul og S4 cltuch. dette skal vel klare en god del. jeg skal hvertfall ha GT28RS turbo på dette http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Quattro-1.8T/Drivetrain/Clutch/ES5485/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2012 Var jo en fantastisk pris da, 600dollar vart jo mye rimeligere en hva jeg trodde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2012 Var jo en fantastisk pris da, 600dollar vart jo mye rimeligere en hva jeg trodde prisen er ingenting å si på. MEN det blir mer støy/vibrasjoner med et enkelmasse svinghjul enn med dobbelmasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2012 Hvor får jeg tak i dobbelmasset svinghjul utenom org da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2012 Nå har jo du bensiner, så drit i dobbelmasse mener nå jeg. Byttet på min Golf IV og syns ikke det ble noen plagsom forskjell i det hele tatt. Enkelmasse og Clutchmaster FX300 eller 400 er sterke og knallgode clutcher. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2012 Hmm, om jeg bare vistet om det var svinghjulet som må byttes eller bare clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2012 Du kan jo ta en titt her: http://qwt.no/clutchmasters/M_21 Jeg mener å huske at svinghjulet er ganske billig kontra clutchen. Like greit å bytte begge deler når man først er i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2012 Jeg ville gjort det enkleste først, fortsette og kjøre, etter et par tre dager burde lukten forsvinne. Fikk akkurat samme hendelsen som deg, når jeg satte fast firmabilen i vinter, røyk bra og luktet svidd ifra bilen, følelsen med clutchen ved igangsettelse var også litt rar... og tro meg, jeg trodde jeg hadde tatt clutchen i flere dager, før lukten gradvis forsvant. Et forslag som ikke koster stort, en clutch tåler faktisk en real omgang juling, men den lukter i prosessen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...