Mulig svidd clutch? / Slit å skifte clutch ?

Anbefalte innlegg

Hey, var oppe på hytta med min a6 og havnet uti sand der jeg selvfølgelig ikke kom meg opp, men kunne jo ikke gi opp heller uten å prøve, så jeg holdte på i sikkert en 5-8 min å vugge meg ut av det intil blårøyken fra clutch kom og jeg ga opp..

 

Men nå kjenner jeg clutch lukt hver gang jeg kjører, og gjorde det aldri før, og jeg kjenner han nykker litt nårr jeg legger over til 1 gir, mulig at clutchen har blidd så slitt at den slurer hele tiden eller:confused:

 

Hvordan er det med pris på ny clutch som tåler ca. 300hk og hvordan er jobben med å bytte den? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, var oppe på hytta med min a6 og havnet uti sand der jeg selvfølgelig ikke kom meg opp, men kunne jo ikke gi opp heller uten å prøve, så jeg holdte på i sikkert en 5-8 min å vugge meg ut av det intil blårøyken fra clutch kom og jeg ga opp..

 

Men nå kjenner jeg clutch lukt hver gang jeg kjører, og gjorde det aldri før, og jeg kjenner han nykker litt nårr jeg legger over til 1 gir, mulig at clutchen har blidd så slitt at den slurer hele tiden eller:confused:

 

Hvordan er det med pris på ny clutch som tåler ca. 300hk og hvordan er jobben med å bytte den? : rolleyes

 

Viss du er heldig så har du klart å få kast i disse fantastiske dobbelmassesvinghjulene til VAG og det alene koster 10k tror jeg. Jeg klarte det under ryggng av henger på glatten.

 

Billigste alternativet er ECS tuning sitt enkelmasse svinghjul og S4 cltuch. dette skal vel klare en god del. jeg skal hvertfall ha GT28RS turbo på dette

 

http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Quattro-1.8T/Drivetrain/Clutch/ES5485/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en fantastisk pris da, 600dollar vart jo mye rimeligere en hva jeg trodde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en fantastisk pris da, 600dollar vart jo mye rimeligere en hva jeg trodde

 

prisen er ingenting å si på. MEN det blir mer støy/vibrasjoner med et enkelmasse svinghjul enn med dobbelmasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i dobbelmasset svinghjul utenom org da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jo du bensiner, så drit i dobbelmasse mener nå jeg.

Byttet på min Golf IV og syns ikke det ble noen plagsom forskjell i det hele tatt. :)

 

Enkelmasse og Clutchmaster FX300 eller 400 er sterke og knallgode clutcher.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, om jeg bare vistet om det var svinghjulet som må byttes eller bare clutch : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta en titt her:

http://qwt.no/clutchmasters/M_21

 

Jeg mener å huske at svinghjulet er ganske billig kontra clutchen. Like greit å bytte begge deler når man først er i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gjort det enkleste først, fortsette og kjøre, etter et par tre dager burde lukten forsvinne.

Fikk akkurat samme hendelsen som deg, når jeg satte fast firmabilen i vinter, røyk bra og luktet svidd ifra bilen, følelsen med clutchen ved igangsettelse var også litt rar... og tro meg, jeg trodde jeg hadde tatt clutchen i flere dager, før lukten gradvis forsvant.

 

Et forslag som ikke koster stort, en clutch tåler faktisk en real omgang juling, men den lukter i prosessen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.