2.5 TDI R5 starter ikke men noe i motoren snurrer som f

Anbefalte innlegg

Info bil/motor

Motorkode: AAT

2.5TDI Rekke 5er

C4 karrosseri

A6

Km-stand ca 250 000

Startet bilen nettopp, fikk to chins før den ikke ville mer. Da snurret noe temmelig fort i motoren selv om tenningen var av. Snurringen stoppet ikke selv om jeg tok ut nøkkelen. Ingen uvanlige lys som dukket opp i displayet.

Når jeg koblet ifra batteriet sluttet det og snurre. Kobler jeg til batteriet igjen så snurrer det full fart igjen. Det fikk såpass stor fart at det luktet svidd etter ca 2 min. Men ingen røyk i motorromet

Ingenting skjer når jeg prøver å starte med nøkkel. ingen chins ingen lyd, kun vanlige lys som dukker opp i displayet

Har en mistanke om et reele eller startmotor som har hengt seg opp....

Noen som har tips om hvor eg bør starte feilsøkingen?

eller hvilket reele som er til startmotor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rele sitter på starteren, ta av den tynne kabelen inn på starter å se om det samme skjer da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rele sitter på starteren, ta av den tynne kabelen inn på starter å se om det samme skjer da.

For å komme til starteren så må jeg vel komme til under bilen? mener det er starteren jeg ser under eksosen men kommer ikke noe særlig til den....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha koblet fra batteriet og koblet det til igjen ca 6 ganger sluttet snurringa og bilen startet igjen. Kjørt en liten tur og foretatt meg 15-20 stopp og start for å se om det forekommer igjen...... helt fin igjen.

Når jeg ser på starteren så er den små dekket av olje, tenkte eg da skrur den av og rensker den. Så sjekker jeg releet i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4

Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 4A0-907-401.lbl

Part No: 4A0 907 401 E

Component: 2,5l R5/2VT EDC HS D01

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 1F4313849DA6FD1

1 Fault Found:

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 4A0-820-043.lbl

Part No: 4A0 820 043 K

Component: Klima-Vollautomat D05

Coding: 00053

Shop #: WSC 02314

VCID: 2147157CABD2CB1

1 Fault Found:

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

29-00 - Short to Ground

Fant disse 2 feilmeldingene når jeg scannet i dag, Noen som kan fortelle meg om feilkode nr 1. kan ha noe å gjøre med stoppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.