#1 Skrevet April 23, 2005 hei. jeg trenger TUV papirer på felgene mine RS4 18" innpress 35 med 225/40-18 nokian NRZi dekk.. som de fleste her har fått med seg så ble jeg stoppet av onkel blå lørdag da det var streetmeet på lørenskog. og i den annledning måtte jeg bli med onkel inn på biltilsynet som hadde nattåpent i denne forbinnelse til full teknisk kontrol. så visst det er noen som har TUV papirene på en passat 99 mod stv. med de overnevnte dekk og felger ta kontakt... jeg må vise bilen før den 2/5-05 arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2005 har du hørt me sharif? blir vel stoppa jeg og snart, så jeg må vel skynde meg å få mine godkjent også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2005 har hørt med han ja. men han kan ikke skaffe... eller gidder ikke.... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2005 Må man ha godkjenning på alt som ikke står i vognkortet når det gjelder felger? Holder det ikka at Rulleomkrets er innenfor 5% og at et er innenfor 7mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2005 Det siste der va det i fikk beskjed om fra biltilsynet når i ringte dit... Forhandleran har slutta med å dele ut papira så lenge dem e "innafor" det lovlige forandringa... Ska du uttafor trenge du TUV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2005 Jeg hadde ingen tuv papirer når jeg var på tilsynet med passaten som jeg hadde. Var ingen problem det. Kontrolløren sjekket bare at dekkene ikke stakk utenfor skjermene og at rulleomkretsen var grei. Da har dem sikkert litt forskjellig praksis rundt omkring siden du må vise tuv papirer på felga dine. Merkelig etat dette der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2005 det som er greia er at dekkene mine stikker 0,5cm utenfor hjulbuene foran. men, ellers så skal rulleomkretsen stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2005 det som er greia er at dekkene mine stikker 0,5cm utenfor hjulbuene foran. men, ellers så skal rulleomkretsen stemme. Det er altså "feil" offset på felgene dine. Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke de vil godkjenne felger som stikker utom samme hvor mye tuv papirer du har. Skulle fått lånt deg 2 felger du med riktig offset du så du kunne fått skrevet inn dimen i vognkortet. Bak er det vel greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2005 Det er altså "feil" offset på felgene dine. Ikke for å skuffe deg, men jeg tror ikke de vil godkjenne felger som stikker utom samme hvor mye tuv papirer du har. Skulle fått lånt deg 2 felger du med riktig offset du så du kunne fått skrevet inn dimen i vognkortet. Bak er det vel greit? Meg bekjent, så finnes det ikke noen papirer på replikafelger, men det er jo lov til å jukse litt og finne papirer på felger som har samme et og dimensjon! Har gjort det flere ganger og de skjønner ikke noe! Tror ikke de leser spesielt mye i felgkataloger, og kan dermed ikke navet på noen felger! he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...