#1 Skrevet Juli 2, 2012 (endret) Heia! Håper noen teknisk begavede sjeler har tips til meg her. Clutchen på A3-en har vært kjip en stund, det er mye risting når jeg kjører i gang og det trengs mye turtall for å komme avsted. Føles omtrent som om jeg prøver å starte i 3. gir. I tillegg kjennes veldig mye vibrering gjennom clutchpedalen, både når jeg legger foten lett mot pedalen og når pedalen er helt inne. Når pedalen er helt i gulvet høres en stygg skraping som også kjennes godt i pedalen. Fant denne videoen av noen med samme problem i en Nissan: http://www.youtube.com/watch?v=090-fAceuCk Minner om lyden i min clutch, men min er ikke fullt så ekstrem. Er det helt åpenbart tid for clutchbytte eller finnes det andre ting man kan prøve først? Bilen har 165 000 på telleren. Alle tips er velkomne og belønnes med evig takknemlighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2012 Ut i fra det du skriver høres det ut som det kan være to ting. Enten har utløser lageret "gitt helt opp" og må skiftes eller så har svinghjulet med clutch slått seg. Når det blir små skev heter mellom svinghjul og clutch blir det store vibrasjoner. For meg høres det ut som kassen må ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2012 Takker for svar. Mens jeg sitter her og spekulerer: Dårlig utløserlager burde gitt stygg lyd gjennom nesten hele pedalvandringen, eller hva? Her er det en slags metall-mot-metall-kverning som bare dukker opp når pedalen er på den siste centimeteren ned mot gulvet, og bare under typ 40km/h. Skulle nesten tro at noe ble dytta for langt. Clutch og svinghjul skal uansett ut pga vibreringa, men jeg lurer på om skrapinga er et separat problem som kan bedres med litt justering. Har et håp om at alt skal holde fram til jeg har råd til verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...