ujevn tomgang på kaldstart(agu)

Anbefalte innlegg

sliter fremdeles med ujevn tomgang på kaldstart,varier fra ca 1200-2000

har renset lmm,skiftet gassspjelduset,ingen feilmeldinger på vag-com

bilen går helt normalt,eneste er at tomgangen varier mellom ca 800-950 på varmmotor

hva annet kan gjøre at tomgangen er slik på kaldstart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temperatursensoren til motoren. G62 heter den ihvertfall hos Audi. Denne registrerer temperaturen på motoren/kjølevannet og gir videre informasjon til hjernen for å ha riktig blanding avhengig av temperaturen. Kald motor = fet blanding. Men da burde denne ha kommet opp på diagnose.. Hmmm.

Sjekket for lekkasje i vakuumslanger til spjeldhuset?

PS: Jeg kjenner ikke til motoren din, annet enn at jeg har titta nedi motorrommet på en GTI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte og nevne at jeg har skiftet tempføleren til kjølevannet.

regner med at de hadde sagt ifra om de hadde sett noen skader på vakumslangen til spjeldhuset.

bilen går jo normalt,så er jo ikke noe forskjell under kjøring,men irriterer meg noe jævlig når jeg starter om morgenen,når turtallet kommer opp til 2000,for så og gå ned til 1200,og variere mellom 1200-1600,for så og legge seg ned til normal tomgang etter en liten stund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.