S6 C4 Boost-display med 3bar mapsensor

Anbefalte innlegg

Skal montere 3bar mapsensor i ecu'en med tid og stunder og jeg vet dette vil gi en feilvisning med en faktor på x1,2 siden den originale er på 2,5.

 

Men så leste jeg et sted at RS2 originalt har 3bar og signalet er det samme (0.2V - 5V om jeg husker riktig), betyr dette at det er mulig å flytte over noe fra et RS2-instrument til S6-instrumentet for å få dette riktig? :)

 

Jeg er ikke så gira på å montere noe uoriginalt analogt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme, eneste problemet er vel at S2 og RS2 ikke ble levert med ladetrykk i autocheckpanelet så vidt jeg husker...

 

Regner med det er en chip i instrumentpanelet som har algoritmen for displayet, så hvis du endrer inputspenningen med en faktor på 1.2 så burde det vise korrekt, problemet er jo bare å finne ut hva som styrer hva :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, det er en microcontroller som styrer hva som skal vises i displayet utifra spenningen som kommer inn fra boost-sensoren, 0 - 5V hvor da 5V sannsynligvis tislvarer 2.5 i displayet.

 

Jeg har riktignok sett verdien 2.6 ved noen få tilfeller, så enten er det en "avrundingsfeil" eller så vil man kunne vise større verdier ved å gå over 5V. Skal prøve å få testet dette med S4-instrumentet jeg har 100'n i løpet av helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.