#1 Skrevet Juli 4, 2012 Stemplene på kaliperne bak på allroaden har 'skjært' seg, (rusta fast) Fikk ikke pressa de sammen når jeg skulle bytte klosser.. Kjøpte et bremsestempelverktøy på biltema, men jeg får fortsatt ikke stemplene inn. Bare å kjøpe nye kalipere eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2012 stempelet skal skrues samtidigt som det presses innover, vet biltema har verktøy som gjer det også. men er det heilt rusta fast kan du enten demontere det og sjå om det er håp. eller kjøpe ny. Dette settet fra biltema du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2012 Hm, nei. En enklere type jeg har. Var ikke klar over at jeg måtte skru inn stempelet. Er det lynks på noen side eller skrur en paralellt med klokka for å skru inn stempel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2012 Denne bruker jeg: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19234/ Skru det inn med klokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2012 Litt større operasjon da du også må lufte etterpå, men det lønner seg å pumpe på bremsen til stempelet kommer helt ut, så rense og smøre opp pakninger/stempel. Vil ikke så lett henge seg opp og slite for mye på klosser, og det er lettere å få inn stempelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...