#1 Skrevet April 24, 2005 Noen som har peil på hvordan få fra hverandre indre drivknute på en TT drivaksel. Finner liksom ikke noe logikk i hvordan den er satt sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2005 sikkert ikke riktig. men på min passat så er det 6 trox skruer rundt det indre leddet... du skal se det når du har tatt av hjulet. men, det er da på en passat så TT din er sikkert ikke det samme. prøve å ta kontakt med Arne w. her på forumet han veit den nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2005 sikkert ikke riktig. men på min passat så er det 6 trox skruer rundt det indre leddet... du skal se det når du har tatt av hjulet. men, det er da på en passat så TT din er sikkert ikke det samme. prøve å ta kontakt med Arne w. her på forumet han veit den nok. Har fått ut drivakselen, men skjønner ikke hvordan få demontert det indre leddet. Skal skifte mansjetten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2005 Drivledd er vel bare å banke av med en gummihammer, er ikke festa med noe. Var hvertfall sånn på golfen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2005 Drivledd er vel bare å banke av med en gummihammer, er ikke festa med noe. Var hvertfall sånn på golfen. Har prøvd hammermetoden også. Er litt usikker på hvor hardt en kan slå, men er temmelig nære drusing uten at det hjelper noe nevneverdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2005 mener det sitter fast i en låse ring som du ser inni leddet hvis du tørker vekk litt fett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2005 mener det sitter fast i en låse ring som du ser inni leddet hvis du tørker vekk litt fett Har tørket knuten helt rein for fett innvendig og klarer ikke å få øye på noe låsering. Det er nesten så jeg begynner å bli brutal, og det lønner seg sjelden så jeg håper noen kan fortelle meg tjuvtrikset med å få delt fanteriet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2005 sett inn den store bolten å skru den innover helt til det løsner fra hverandre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2005 sett inn den store bolten å skru den innover helt til det løsner fra hverandre! Ikke er det noen store bolter der heller. Skjønner ikke bera her nå. Det er sikkert så enkelt at en ikke skjønner det. Takker for alle tips som kan få meg på rett spor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2005 Om ikke dette leddet er fundamentalt anderledes konstruert enn eldre VW-ledd så sitter det en sporring på innsiden av leddet (som nevnt ovenfor). Denne klemmer rundt drivakselen. Ringen kommer du til fra utsiden og er bare å fjærne med en dertil egnet tang. Om du kunne poste bilde av elendigheten kan vi kanskje hjelpe deg enda mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2005 Om ikke dette leddet er fundamentalt anderledes konstruert enn eldre VW-ledd så sitter det en sporring på innsiden av leddet (som nevnt ovenfor). Denne klemmer rundt drivakselen. Ringen kommer du til fra utsiden og er bare å fjærne med en dertil egnet tang. Om du kunne poste bilde av elendigheten kan vi kanskje hjelpe deg enda mer. Prøver med ett bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2005 Her er sett fra andre siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 25, 2005 Prøver med en liten "bump" i rein desperasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 25, 2005 Prøver med en liten "bump" i rein desperasjon. Har skisse av drivleddet fra ATKE hvis det kan hjelpe litt? PM meg epost så sender jeg på PDF-format. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 25, 2005 Det sitter en låsering bak det dekselet i enden der. Tro meg når jeg sier det, for jeg skulle bytte på min nettopp og brukte hammer metoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 26, 2005 Det sitter en låsering bak det dekselet i enden der. Tro meg når jeg sier det, for jeg skulle bytte på min nettopp og brukte hammer metoden. Vil det da si at hammermetoden fungerer eller må dekslet av for å få pella av låseringen først? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 26, 2005 Skal du ikke bytte hele leddet er ikke hammermetoden å anbefale. Leddet delser seg da og sprer seg utover hele gulvet. Ta av dekselet og ta av låseringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 26, 2005 Går det riktig ille så har jeg et nytt ledd til venstre side liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 26, 2005 Skal du ikke bytte hele leddet er ikke hammermetoden å anbefale. Leddet delser seg da og sprer seg utover hele gulvet. Ta av dekselet og ta av låseringen. Da stikker jeg ned i garasjen å prøver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 26, 2005 Skal du ikke bytte hele leddet er ikke hammermetoden å anbefale. Leddet delser seg da og sprer seg utover hele gulvet. Ta av dekselet og ta av låseringen. Dette gikk så suste det gitt. Takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 26, 2005 Godt det ordnet seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 25, 2014 Vet dette er en veldig gammel tråd, men spør allikevel. Hvordan tar jeg av dette dekselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...