1992 S4 2.2 tq AAN kuttet på 1 sylinder under kjøring!

Anbefalte innlegg

Kjørte pent og rolig hjem her om dagen da jeg merka at bilen plutselig ikke gikk som den skulle. Er 1 sylinder som ikke er med i det hele tatt, og skal begynne å leite etter feil:)

Noen som har noen tips hva jeg burde sjekke? Har bestilt nye plugghetter da noen av disse var heller dårlige, men de har ikke kommet ennå:)

Tips og triks mottas med stor takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten det samma skjedde hos meg her forleden dag. Bilen gikk på tomgang mens jeg var inne på butikken, da jeg kom ut gikk den kun på 4 sylindrer, der sylinder 1 ikke var med. Fikk tips om defekt kretsløp i en tenningsmodul, bytta begge 2 og den går på alle etter bytte:) Coilene er jo et kjent problem på disse motorene, men se om du finner deg 2 brukte (funksjonelle) moduler og bytt de!:) Min fjusket ved hardt pådrag før jeg bytta coilstaker men ble frisk etter bytte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha:) takk for svar!

Min har ikke fuska noe i det hele tatt, gått som en klokke, men jeg vet noen av plugghettene var slitne, så gjør jo ikke noe med nye:)

Kunne du forklart hvor tenningsmodulene ligger hen ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får en kjøpt nye coilstaker ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt testing og roting fant jeg ut at det er på sylinder 5 den ikke går, har nå testa med andre tenningsmoduler, men det hjalp ikke, så da er det vel coil?

Har også montert nye coilstaker:)

Har heldigvis en coilrekke liggende, kommer tilbake med svar når jeg har prøvd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at disse motorene er sære på pluggene også. Så kan også være der vist alt annet ikke hjelper.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at disse motorene er sære på pluggene også. Så kan også være der vist alt annet ikke hjelper.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Takk for tipset, skal skru ut å sjekke pluggen når jeg har av rekka:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikke på denne før nå..beklager at jeg glemte å svare. Men greit du fikk luka ut tenningsmodulene da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe stress det :) har ikke prøvd noe coilbytte ennå, bruker bilen lite i ferien:)

Men alle ting som er luka ut er bare positivt ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bekrefte at en coil hadde tatt kvelden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du avslutter tråden med en løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altfor seint, men gikk i glemmeboka gitt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.