aeb starter ikke etter bytte av turbo og sjekk i bunnpanne

Anbefalte innlegg

starter ikke :| starta en gang og gikk i ca 10 sekk.. hoppa litt motoren..

ellers kinner den bare og noen ganger holder den på å starte men så dauer den av igjen..er en løs kort ledning fra ledningsnett og den ligger midt bak motoren ved topp/torpedovegg..er en plugg på den ledninga. leita etter plass til den men finner ikke.

kan det være pluggene?? var mye blårøyk da turboen havarerte sist. men bilen gikk helt til jeg stoppa den i garasjen..

skjønner ikke hva det kan være :|

bilen har stått lenge nå og den har stått med snuten i været.. jeg dro på reimhjulene nede da jeg skulle vri på svinghjulet for å få skrudd av bunnpanna men kan da ikke skjønne at det har flyttet på seg i registeret??? har vaska noen slanger osv men er ikke vått i innsug.. alt av ledninger er montert untatt den jeg skrev om ovenfor her.. kinner og kinner og det virker som den holder på å komme noen ganger når jeg trykker inn gasspedalen og holder den inne..men så dauer den av igjenn...kan det være bensinreele?? lukter jo bensin så skulle tro det kom bensin.. har også kinnet endel før jeg monterte turbo osv for å sjekke oljetrykk etc...merkelig dette.. kinna å styra en time jaffal og bilen gikk jo da jeg satte den fra meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Vagcom tilgjengelig, slik at du kan lese av feil kode? Har du mulighet for å ta et bildet av selve ledningen og pluggen?

Da blir det litt letere for folk å hjelpe deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er den pluggen din som er løsningen her. Hvordan ser pluggen ut? Bak der er det en sensor til svinghjulet. Kan jo være den? Uten den får du ikke gnist.. Sensoren står på førersiden hel bak på blokka. (mener det er en grå plugg oppe ilag med bankesensorene og lambda til denne)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluggen er firkantet og smal og har 2 stikkehull i seg..den er blå og kommer ut fra en pølje med ledninger helt på toppen på motsatt side av register altså mot torpedovegg. den er max 10cm lang og jeg finner enda ikke noen plass til den..jeg tok borti alle ledninger og stikker for å sjekke, tok av den stive innsugslangen og prøvde å starte...jammen startet den:) men så satte jeg slangen på igjenn og kjørte en tur og nå går den som den gjorde før:) er noe klonke lyder der fremme enda og tror det er et lager som begynder å ta kvelden men skal skifte registerkitt nå snart.

da blir det montering av nye lykter da:D må skjære vekk noen fliker ser jeg for å få lykta inn.. amerikanske lykter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det lage litt ptsjj s s s s s s lyd ????? når jeg gir på fort å slipper opp gassen? har resirk fra biltema!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det lage litt ptsjj s s s s s s lyd ????? når jeg gir på fort å slipper opp gassen? har resirk fra biltema!

Om du bygger turbotrykk og slipper gassen brått,så ja;)

Eneste blåe stikket jeg kommer på i farten somer bak der er ene bankesensoren. Står under ekspansjonstanken til kjøleveska. Har du sjekket i instrumentpanelet at alle målerene virker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bygger turbotrykk og slipper gassen brått,så ja;)

Eneste blåe stikket jeg kommer på i farten somer bak der er ene bankesensoren. Står under ekspansjonstanken til kjøleveska. Har du sjekket i instrumentpanelet at alle målerene virker?

okay=) jepp der bak er alt iorden.. denne ledningen her er kort og kommer ut fra ledningsnett mellom motoren og torpedovegg helt oppe..

speedometer virker ikke, og heller ikke vil den gi meg noe hidden på kjørecomputeren som frex drivstoffforbruk osv.. alt står på null og begynner ikke å gi meg hidden.. er også montert feile skiver uten abs riller så jeg får en slitsom melding av og til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay=) jepp der bak er alt iorden.. denne ledningen her er kort og kommer ut fra ledningsnett mellom motoren og torpedovegg helt oppe..

speedometer virker ikke, og heller ikke vil den gi meg noe hidden på kjørecomputeren som frex drivstoffforbruk osv.. alt står på null og begynner ikke å gi meg hidden.. er også montert feile skiver uten abs riller så jeg får en slitsom melding av og til

Gi meg et bilde så skal jeg nok finne ut hvor den skal :)

Det er ikke riller på bremseskiven til abs.. Feilmeldingen i kjørekomputer om abs kommer som oftets av feilpå sensor/ defekt abs sentral (min har tatt kveld..) Rillene du tenkerpå sitter på ytre del av drivknuten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi meg et bilde så skal jeg nok finne ut hvor den skal :)

Det er ikke riller på bremseskiven til abs.. Feilmeldingen i kjørekomputer om abs kommer som oftets av feilpå sensor/ defekt abs sentral (min har tatt kveld..) Rillene du tenkerpå sitter på ytre del av drivknuten :)

mener det var noen som sa den ikke var til noe men høres rart ut...ja skal ta bilde!

aha, han duden jeg kjøpte bilen av sa det.. men ja stemmer jeg har lagt merke til riller på noen drivknuter.. da er det nok en føler, takk for at du retter=) skal få fiksa det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det var noen som sa den ikke var til noe men høres rart ut...ja skal ta bilde!

aha, han duden jeg kjøpte bilen av sa det.. men ja stemmer jeg har lagt merke til riller på noen drivknuter.. da er det nok en føler, takk for at du retter=) skal få fiksa det!

Null problem:) En runde med vag-com kan nok fortelle deg hvilket hjul som ikke har fungerende føler. I mitt tilfelle så kommer jeg ikke inn på hele sentralen, så der må den ut for å repareres eller byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, har sånn kabel med en cd i tilegg..hvilket program bør jeg bruke og hva får jeg ut av vag-com??

mulig det er skjedd noe med ledningene eller noe siden det er satt inn s-line ratt--men aner ikke jeg hvorfor ikke det i computeren funker.. er vel følere på dette? mulig dem er gåen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk opp dette på feilkode..

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Monday, 09 July 2012, 01:39:10.

Control Module Part Number: 8D0 907 557

Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: EDADCAB7B49F

12 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16885 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0501 - 35-00 - Please Register/Activate

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs

11-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

16515 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0131 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0102 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

01262 - Shareware Version. To Decode all DTCs

26-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00544 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.