#1 Skrevet Juli 6, 2012 Hei, Når FIS beregner bensinforbruket liter/100km, er det da de siste 100km du kjører som blir beregnet? Eks. Si du restarter FIS og kjører tilsammen 300km. De første 200km så kjører du veldig hard og får et veldig høyt forbruk. De siste 100km så kjører du veldig pent/økonomisk. Vil da FIS beregne de siste 100km eller vi FIS beregne hele turen på 300km? Jeg har skjønte det slik at det er de siste 100km som FIS beregner.. Tar jeg helt feil? Mvh, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2012 Vil beregne heilt frå siste gang den blei nullstilt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2012 Vil beregne heilt frå siste gang den blei nullstilt. Ok. Syntes bare det var litt merkelig at det står l/100km. Burde kanskje ha stårr l/ e.l 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2012 L/100km = L/pr. mil - så nei, det er jo egentlig ikke så veldig rart når bensinforbruket måles på den måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2012 Ok. Syntes bare det var litt merkelig at det står l/100km. Burde kanskje ha stått l/ e.l l/100km betyr jo "antall liter pr. 100km" og angir som allerede nevnt altså det totale snittforbruket pr. 100km siden siste nullstilling. l/ ville jo i praksis ikke gi noen mening i forhold til gjennomsnitt, siden det da ikke opplyses hvilken distanse forbruket sees opp imot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2012 l/100km betyr jo "antall liter pr. 100km" og angir som allerede nevnt altså det totale snittforbruket pr. 100km siden siste nullstilling. Det er dette jeg syntes er så merkelig. Mulig jeg er "litt" treg men du knytter jo liter opp mot en distanse. Hvis du kjører 200km og måler snittet på 100km vil du ikke da miste 100km som ikke blir tatt med i beregningen eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2012 Det er dette jeg syntes er så merkelig. Mulig jeg er "litt" treg men du knytter jo liter opp mot en distanse. Hvis du kjører 200km og måler snittet på 100km vil du ikke da miste 100km som ikke blir tatt med i beregningen eller?? Jeg ser problemstillingen din og du er nok ikke alene om å tenke slik. Se det heller slik da: "antall liter pr. antall 100km", så virker det nok mer logisk. F. eks. 34 liter bensin brukt på 430 kjørte km. 430km er jo det samme som 4,3x100km. Det gir snittforbruk: 7,9 liter pr. antall 100km (34 delt på 4,3). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2012 "antall liter pr. antall 100km" Haha, kongeforklaring. Tusen takk Mvh, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2012 Flytt komma litt til venstre, så får du liter pr mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...