#1 Skrevet Juli 6, 2012 Noen som vet om dette er normal oljetemp? Det har vært ganske varmt i dag, så kanskje det er årsaken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2012 Ser helt greit ut det der. Min har ligget litt høyere nå de siste dagene når det har vært varmt, men pleier å ligge akkuratt der. Det er vel streken for 90 grader, samme som vanntempen bør ligge på. Den ene kjøler jo den andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2012 Høres bra ut! Den har aldri vært så høy før, men så har det ikke vært så varmt som i dag heller siden jeg kjøpte bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2012 Helt fint det! Ved bane eller autobahn ligger den normalt på 130+ Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2012 Da har jeg ingen ting å frykte:) Men hva er kritisk temp på oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2012 Har samme måler i min bil, og syntes det er helt fjottete å ha måleren helt ut til 170 grader. Kunne heller stoppet på 130-140 og gitt oss et mer detaljert bilde av temperaturen. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?s1bmds 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2012 Er nok ingenting å frykte Bjørnar:) Min var på 130+- på Våler, så 60-90 er nok normalt i disse dager under vanlig kjøring! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2012 Måtte bare høre om hva som er normalt da den bestandig har vist rett over 60:) men nå som dette er oppklart kan jeg ta det med ro og kjøre videre:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2012 Slenger meg på her.... , Min S6 er stabil på 90 grader , (selv med 2tonn på kroken) Men så er oljekjøleren på 4.2 noe større enn 2.2 sin da Synes kansje oljetemp på 130grader PLUSS er litt i høyeste laget jeg da??? Har kjørt litt bane , og aldri vært særlig høyere enn ca120grader , verken med 2.2 eller 4.2 Har hørt Agip garanterer at oljen smører like godt på slike tempraturer på 5syl , men de kunne ikke garantere at resten av motoren likte tempraturen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2012 Husk at oljetermostaten er fullt åpen først ved 105-110 grader, har hatt 130 grader en liten periode på min 3b-motor og det er greit det også, det er når du nærmer deg/passerer 140 grader du burde ta det roligere eller få større oljekjøler. Såklart, passerer du 120-isj uten å ha gjort noe spesielt så kan det være grunn til uro. Kort svar, alt under 110 går bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...