Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette er normal oljetemp? Det har vært ganske varmt i dag, så kanskje det er årsaken? ImageUploadedByTapatalk1341606567.013521.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt greit ut det der. Min har ligget litt høyere nå de siste dagene når det har vært varmt, men pleier å ligge akkuratt der. Det er vel streken for 90 grader, samme som vanntempen bør ligge på. Den ene kjøler jo den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut! Den har aldri vært så høy før, men så har det ikke vært så varmt som i dag heller siden jeg kjøpte bilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt fint det! Ved bane eller autobahn ligger den normalt på 130+

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ingen ting å frykte:)

Men hva er kritisk temp på oljen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme måler i min bil, og syntes det er helt fjottete å ha måleren helt ut til 170 grader.

Kunne heller stoppet på 130-140 og gitt oss et mer detaljert bilde av temperaturen.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?s1bmds

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ingenting å frykte Bjørnar:) Min var på 130+- på Våler, så 60-90 er nok normalt i disse dager under vanlig kjøring!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare høre om hva som er normalt da den bestandig har vist rett over 60:) men nå som dette er oppklart kan jeg ta det med ro og kjøre videre:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her.... , Min S6 er stabil på 90 grader , (selv med 2tonn på kroken) :)

Men så er oljekjøleren på 4.2 noe større enn 2.2 sin da

Synes kansje oljetemp på 130grader PLUSS er litt i høyeste laget jeg da???

Har kjørt litt bane , og aldri vært særlig høyere enn ca120grader , verken med 2.2 eller 4.2 :)

Har hørt Agip garanterer at oljen smører like godt på slike tempraturer på 5syl , men de kunne ikke garantere at resten av motoren likte tempraturen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at oljetermostaten er fullt åpen først ved 105-110 grader, har hatt 130 grader en liten periode på min 3b-motor og det er greit det også, det er når du nærmer deg/passerer 140 grader du burde ta det roligere eller få større oljekjøler.

Såklart, passerer du 120-isj uten å ha gjort noe spesielt så kan det være grunn til uro.

Kort svar, alt under 110 går bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.