#1 Skrevet Juli 6, 2012 Jeg har sett igjennom tråder med liknende problemer og motorer og har ikke funnet noen som er helt likt mitt problem. Motoren vil ikke i dag starte i det hele tatt. I går kveld flyttet jeg bilen en meter og hadde null problemer med start. Starteren går fint rundt, det er gnist på plugger, bensinpumpa spinner og plugene blir våte av bensin. VAG-COM melder at feilminnet for motor er blankt. Jeg har en misstanke på at det er så fet blanding at den ikke vil tenne? I ett av de titals gangene jeg nå har forsøkt å starte fikk jeg litt reaksjon og ved hjelp av gasspedalen var det antydning til at den ville våkne, jeg var dum nok til å slippe ut gasspedalen og siden har den vært nærmest død. Jeg opplevde det samme halvannet år siden på vårparten, da var det et væromslag til det varmere og jeg slet med å få bilen til å tenne en morgen. Jeg kværnet og kvernet og med å leke med gasspedalen fikk jeg fyr på motoren omsider. Den hostet og harket i noen sekunder mens jeg hadde gasspedalen omtrent i bånn. Pluttselig gikk den helt fint og jeg har ikke hatt noe problemer før nå.. Kan det være en tempføler som gir ECU et feil inntrykk over at det er vannvittig kalt ute? Hviken føler kan det være og hvor sitter den ca? Jeg har lest i forumet om hengende ventiler på 2.4 modeller rundt min årgang. Kan det være tilfellet her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2012 hei temp føler sitter vel ibakkant på motor av med plasten å bytt.min 2,8 kan også være sær om en kødder med gassen når en skal starte .prøv å bytt pluggene hvis de er bløte så får den jo litt mye suppe glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2012 har du sjekket gass spjeldet? eventuelt luftmåleren. de slo ikke ut feil til meg, og er kjente feil sammen med for lite gnist fra coilpakken. men kan være en camføler også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...