Fine strekninger for et par timers kosetur en stille sommerkveld

Anbefalte innlegg

Evo magazine har en fast spalte om kjøreglade strekninger, og jeg ble sittende og tenke på om det finnes noen slike strekninger i nærheten av Bergen. Så - det er sommer, vi har tørt vær og lyse fin netter og jeg kunne godt tenkt meg å kjøre en runde sammen med noen kompiser.

 

Hvor ville du kjørt om du vil ut og kjøre en fin rute med utgangspunkt i Bergen, sånn en to-tre timers tur kanskje? Del dine favorittstrekninger med kjøreglade svingete veier - langs en fjord, oppover i fjellene... Jeg tenker da på veier som er givende som tur og ikke nødvendigvis at det trenger å gå så fort.

 

Her er et strekk jeg synes ser lovende ut - Trengereid - Mundheim - Norheimsund - Trengereid. Dette er ca 14 mil og tar 2 timer. Har ikke kjørt det som en sammenhengende tur før, men tror dette må bli første kandidat.

rute trengereid-norheimsund-kvamskogen.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt den strekningen der sammenhengende. En annen gang kjørte jeg forbi Norheimsund og via Voss tilbake igjen. Ble litt i mørkeste laget når jeg kjørte. Men var en fin tur. Ganske smal vei fra Mundheim til Tørvikbygd. Men etter det blir det bra igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv kjørt bergen, nordhordaland, modalen, dale, bergen. Utrolig fin tur, tar ca 2-3 timer :) mange fine svinger og strekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv kjørt bergen, nordhordaland, modalen, dale, bergen. Utrolig fin tur, tar ca 2-3 timer :) mange fine svinger og strekk :)

 

Hvordan er kvaliteten på veien inntil Modalen, og fra Modalen til Dale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kvaliteten på veien inntil Modalen, og fra Modalen til Dale?

 

Kvaliteten er veldig varierende, en del ganske bra, men på slutten er det litt dårlig. Har ikke vært noe problem for oss, og vi har kjørt e39 med full mtech og senk, polo gti, og mange andre senka biler. Og vi ahr kjørt både når det er snø og ikke. Er en utrolig artig veg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evo magazine har en fast spalte om kjøreglade strekninger, og jeg ble sittende og tenke på om det finnes noen slike strekninger i nærheten av Bergen. Så - det er sommer, vi har tørt vær og lyse fin netter og jeg kunne godt tenkt meg å kjøre en runde sammen med noen kompiser.

 

Hvor ville du kjørt om du vil ut og kjøre en fin rute med utgangspunkt i Bergen, sånn en to-tre timers tur kanskje? Del dine favorittstrekninger med kjøreglade svingete veier - langs en fjord, oppover i fjellene... Jeg tenker da på veier som er givende som tur og ikke nødvendigvis at det trenger å gå så fort.

 

Her er et strekk jeg synes ser lovende ut - Trengereid - Mundheim - Norheimsund - Trengereid. Dette er ca 14 mil og tar 2 timer. Har ikke kjørt det som en sammenhengende tur før, men tror dette må bli første kandidat.

 

Kjøre strekningo Mundheim - Norheimsund nesten kvar helg, og kan bekrefta at strekninga mellom Mundheim - Oma og Strandebarm - Tørvikbygd har ganske "variabel" kvalitet :) Ellers kan eg og anbefala turen innom Hatlestrand og Ølve, for og so kjøra gjennom Baldersheim og Sævareid. Då kjem ein til Kilen som er rett etter Mundheim. Minusen er då at ein går glipp av strekkene som er å finna i Mundheim : rock :

 

Ellers ei veldig patent ruta! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.