Anbefalte innlegg

Eit lite langtidsprosjekt eg skal til med, nemlig pusse opp eit sett med BBS RS 16" i 5x112. Disse skal på Vanetta'en når den blir ferdig ein vakker dag. Så trenger litt tips til fargevalg og kvar eg kan handle deler fra.

 

Framfelgene: BBS RS 023 8x16" 5x112 ET 24

Bakfelgene: BBS RS 078 9x16" 5x112 ET 11

 

Litt bilder:

IMG_20120707_135138.jpg

 

Framfelg:

IMG_20120707_135332.jpg

 

Bakfelg:

IMG_20120707_135215.jpg

 

Første spørsmål: Ønsker å bytte ytterringene på framfelgene så disse blir 9" breie også. Blir ET likt med bakfelgene då?

 

Andre spørsmål: Har søkt litt rundt og ser at dekselene til RS felgene ikkje tåler varmen som skal til for å herde pulverlakk. Dermed er det vanlig lakk som blir tingen her tenker eg. Holder det å matte ned lakken som er på senterene no før lakk? Originallakken er vel ganske vanskelig å få av, ser det er fleire som sliter med å få av lakken ved glassblåsing.

 

Tredje spørsmål: Mutterene på senterdekselene er litt slitt, lønner det seg å pusse disse ned og polere dei eller er det like greit å kjøpe nye? BBS logoen skal kjøpes inn nytt uansett.

 

Fjerde spørsmål: Kvar anbefaler dere å kjøpe inn nye skruer, ytterringer og alt annet eg trenger for å få dei strøkne igjen?

 

Fargevalg: Bilen dei skal på er kvit perlemor. Skal eg gå for det nesten kjedelige med polerte ringer og gull senter? Eller beholde senter svart? Lakkere ytterringer? Trenger litt tips her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hver tomme du bredder felgen med utover, synker innpresset med halvparten, og motsatt når du bredder innover (resten er lett regning):)

 

Synes du helt klart burde ha polerte kanter. Koksgrått eller hvitt senter er noe du burde ha vurdert, synes jeg.

 

Edit: Har god erfaring med Custom-Tuner og Iclair.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om eg går opp 1" på framfelgene havner eg på ET12?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om eg går opp 1" på framfelgene havner eg på ET12?

 

Det vil havne på en plass mellom ET11 og ET12, ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om eg går opp 1" på framfelgene havner eg på ET12?

Smertelig nøyaktig 11,3 blir det.

 

Sjekk forøvrig editen min i forrige post for ytterringer og den slags.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hver tomme du bredder felgen med utover, synker innpresset med halvparten, og motsatt når du bredder innover (resten er lett regning):)

 

Synes du helt klart burde ha polerte kanter. Koksgrått eller hvitt senter er noe du burde ha vurdert, synes jeg.

 

Edit: Har god erfaring med Custom-Tuner og Iclair.

 

Svarer karene på Custom-Tuner på mail som kjem på engelsk eller må eg fram med skuletysken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at de svarer på engelsk, men bare å sende en tysk mail og høre om de svarer på engelsk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.