#1 Skrevet Juli 8, 2012 Bygger en 2.5l 20vt, med 3b blokk og topp. 2.5 diesel veiv. Skjønte jo fort at jeg trengte lengre bolt til veiva, men er det noen som vet lengden på den jeg må bruke og eventuelt delenr? Er det orginal bolt til 2.5 tdi? Så leser jeg i noen tråder om ei skive som skal sitte mellom reimhjul og veiv (4mm). Må jeg ha denne? eventuelt delenr på denne også. På forhånd takk. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2012 original 2.5 diesel har vel en M18x1,5x110 bolt.. og den har ikke noe skive. Den skiva er vel egentlig en "diamant skive" for å øke friksjonen, men tror ikke det er noe slik på 2.5 diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2012 Syns huske jeg fikk dreid til ei skive for å space ut reimhjulet(eller for å få regreimhjulet lenger inn mot blokka) , og den "diamant skiva" er ei kjempe tynn skive , men det finns ei tykkere skive som er orginalt på aan feks og det er vel for å få reimhjulet lenger ut fra veiva , den er vel på alle som ikkje har v-reimhjul . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2012 Så jeg trenger altså denne skiva? Bruker 3b reimhjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2012 jeg så ikke noe på sprengskissa til 2.5L diesel, men det er jo ikke helt umulig at den har en annen svinginsdemper/oljepumpe/ andre registerdeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2012 Du skal ha bolt som sitter orginalt på alle 2,5tdi 100 91-94 og A6 95-97. Hvis du måler avstanden fra nedre registerdrev til blokka og tilsvarende på kamhjul så ser du vel om de står på linje eller om nedre drev er 4mm for langt inn? Mener å ha lest at de som trenger den tykke skiva nede har drev som tar borti oljepumpehus dersomskiva mangler. Diamantskive er aldri feil å ha. Men når du benytter tdi bolten så kan du fint trekke til med 700 Nm og da burde man klare seg fint uten diamantskiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...