#1 Skrevet Juli 8, 2012 Gjorde en test av dreneringene bak fra taket. Satt bilen i vinkel og helte noen desiliter vann bakover via taklukeåpningen. Fikk da rennende vann ned fra over hjulene inne i hjulbuen.. Er dette rett og skulle ikke vannet heller komme fra de plastrørene som stikker ut bakenfor bakhjulene? Hører også med til historien at alarmen gikk av like etterpå (som kanskje kan kortsluttet dørbryter pga lekkasje?). Begynner jo å bli en gammel bil dette og vanndreneringssystemet er noe jeg har lyst å ha i orden, så alle råd mottaes med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2012 Ble det vann inni bilen? Det enkleste(?) er å løsne litt på taktrekket og sjekke at slangene sitter på stussene (og at de ikke er rustet i stykker), men det hender at dette fylles med kompost etter mange år på veien. du kan stake *forsiktig* med trekkesnor eller en kabelstump nede fra bunn av bilen, kan hende vannet kommer den veien da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2012 Nei, det kommer ikke vann inn i bilen, men men jeg mistenker at det er noe galt med dreningen her. vannet skal vel ikke komme ut fra hjulbuen.. Taktrekket er festet med clips og bare å dra av da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2012 http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A.en-GB.8C-KM-KM/20843815/2 kan hende dette er nyttig for deg ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2012 Takk, det var det! Sånn så det ut på venstre side: slangen videre opp til taket var borte Da var det kanskje ikke rart vannet kom ut over hjulene.. Det betyr vel da at jeg bør dra av alt av bekledning.. helst uten å ødelegge noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...