#1 Skrevet Juli 8, 2012 Hvor kjøper eg dette billigst, og hvor finner eg ut hvilke dyser eg har? Gjelder en AXD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2012 Er dette til T5 PD? Er dei utslitt? kan event høre med Maritim Diesel ligger vel i magnus barfots gate eller rett i nærheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2012 Nei, har ikke sjekket de, men tenker 186' gjør sitt med dysene:-) Takk for tips, men tenkte mer USA eller andre steder fra fabrikk eller noe? Gjerne en oppgradering......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2012 Er AXD 130hk eller 174hk? Uansett er det samme dyser i 130hk og 174hk. er bare turbo som skiller Og er det røyk av bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2012 131 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2012 Så de som er levert i T5 er egentlig samme motor men annen turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2012 I min Touareg har eg BAC motor. Dette er en annen motor forstår eg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2012 131 hk Jepp da er det bare og putte nedi ein 174hk turbo og skikkelig software så kan du tyne 220hk. Så langt det ikkje er røyk av den eller andre årsaker for og skifte dyser så er det vel ganske kostbart og skifte dyser på PD motor forholt gamle tdier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2012 Så de som er levert i T5 er egentlig samme motor men annen turbo? JA og du har annen olje kjøler på 130hk enn 174hk. Ivertfall dei første modellene Men er vel også kjekkest med model uten DPF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2012 Synest bare den "knatrer" litt mye ved pådrag?....... Stille og fin når eg bare ruller....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2012 Synest bare den "knatrer" litt mye ved pådrag?....... Stille og fin når eg bare ruller....... Trur du burde fått noe røyk vist det var noe unormalt og det kom fra dysene. Så om det ikkje er røyk og den starter lett og fint også når den er kald trur eg egentlig ikkje det er dysene. Ein bekjent av meg som har ein 174hk 2004 mod var kammen utslitt når bilen var gått 100000 husker det var litt rar gange i denne. men der var det jo lite guff og men har ikkje hørt om andre det har skjedd på. Men er vel sikkert noen her i møller systemet som kan svare bedre på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2012 Takker for gode svar....... Nei starter og går fint. Noe røyk om eg tramper i gulvet, men det er vel normalt..... Har nettopp kjøpt bilen, så kjenner ikke så godt til de. Kanskje den knatrer normalt? Syns bare det er litt mye lyd...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 8, 2012 Jo men er ein del lyd orginalt. Så trur ikkje eg hadde bekymret meg formye. Sjekk om det er byttet vannpumpe på den. Event ta av lokket over pumpa og sjekk den for slakk. Eg syntes det er kjempe motorer,. Syns det synd at vw fjernet denne og puttet 2.0 cr motorer i dei nye. er ivertfall min erfaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 8, 2012 Heilt enig. Liker de veldig godt! Har du også erfaring med automatkassen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 8, 2012 Knatrelyd kan godt også være sprekt eksosmanifold, dette er tydligvis normalt på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 8, 2012 Hadde ein 07/08mod 130hk med tip for noen årsiden. funket heilt greit,. men byttet den inni ein Crafter når det var gått 40-50000km.. Veit at det er sakt at dei må ha 174hk olje kjøler for og vare.. Min erfaring ang eksos manifoil er at dei begynner med voldsom plystre lyd når dei er sprukket. Har selv byttet 2stk pga dette. Og det vist helst 174hk det skjer på og event chippete 130hker. Sier ikkje at det er sånn men er iverfall sånn eg har opplevd det. Og plystringen er HØG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 8, 2012 Har akkurat funnet ut at min er sprekt,og der er det ikke spesielt høy lyd, litt knatrelyd når ladetrykket er på maks, jeg har en opprinnelig 130 hk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 9, 2012 Takk for alle tips. Har også hørt det samme angående eksosmanifold. Min er mer en "hard gange" men det er sikkert normalt, bare eg som ikke har lagt merke til om andre tilsvarende knatrer like tydelig. Spørs om ikke eg må ha tak i en oljekjøler til kassen, om det bare er 174hk som har dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 9, 2012 Disse 2.5tdi 5'erne er velkjente for sin "pukkverk"-gange.. heh.. Vanvittig bråk og hard gange.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 9, 2012 Takk for alle tips. Har også hørt det samme angående eksosmanifold.Min er mer en "hard gange" men det er sikkert normalt, bare eg som ikke har lagt merke til om andre tilsvarende knatrer like tydelig. Spørs om ikke eg må ha tak i en oljekjøler til kassen, om det bare er 174hk som har dette? Begge har olje kjøler, men 174hk har større. Men trur dei nyeste hadde lik og at det event kansje var kampanje og dei byttet ut til større kjøler på 130hk også. Husker ivertfall at den eg hadde var inne for bytting av kjøler og software på girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 10, 2012 Kanskje verdt å sjekke da? Om det er aksjoner på den mener eg.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 11, 2012 Er AXD 130hk eller 174hk? Uansett er det samme dyser i 130hk og 174hk. er bare turbo som skiller fikk ikke dette til å stemme med denne infoen? http://turboservicekatalogen.no/Volkswagen-T5-2003-2.5L-TDI-130-174hk-AXE-AXD-070145702A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...