Spørsmål rundt setebelter & "procon ten"

Anbefalte innlegg

Ønsker å bruke setebeltene fra en Audi V8 jeg demontérte, og lurer derfor på etpar ting.

Spm #1:

Under demontéring tok jeg den raskeste veien og klippet av vaierene til "procon ten"-systemet. spiller dette noen rolle for setebeltenes funksjon?

På dette bildet vises ca 10cm av vaieren:

IMAG1088.jpg

Spm #2:

På samme beltet har "knappen" som er montért ved skulderhøyde blitt ødelagt og falt av.

Kan denne erstattes? På beltet vises det hvor knappen har vært montért, og beltet har ikke noen form for rifter eller skader. kan se ut som om denne knappen kan ha fått et slag av at for eksempel noe kan ha blitt lagt oppå den.

IMAG1089.jpg

Om noen av disse to problemene kan føre til svakheter i setebeltesystemet, kan jeg likegjerne kjøpe helt nytt, derfor jeg ber etter andres mening. Safety first : ja :

Bilen dette skal montéres på har forøvrig ikke procon ten.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det pct systemet gjør er å låse beltet når det smeller, og dra inn rattstammen. Men det er vel en funksjon for det uansett mener jeg å huske. Bare å røske i beltet når det henger på plass så merker du det..

Så det skulle ikke ha så mye å si egentlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knappen skal bare stoppe spennen fra å dette på gulvet, har du ingen skader i beltet, vil jeg tro det bare er å smette ett eller annet som ligner på plass der som erstatning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er uansett ikke dumt å bytte ut et 20år gammelt belte. Jeg husker ikke helt tommelfinger regelen på dette, men mener det er noe som dette: belter byttes hvert 10år, eller hvis det har vært i bruk ved en kollisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.