Montering av alarm på A100 C4

Anbefalte innlegg

blåse litt liv i denne tråden igjen, siden jeg selv skal til å montere alarm i min bil etter at orginal fjernstyring ikke fungerer lenger.....

 

noen som kan gi meg en enkel forklaring hvor jeg finner det jeg trenger av ledninger??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har stort sett funnet det jeg trengte foreløpig, fikk til og med sentrallåsen til å fungere på første forsøket.....eneste jeg sliter med å finne er hvilken ledning som slår på kupelyset når en dør åpnes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver for tiden å koble et universal sentrallås-sett fra Biltema sammen med et universal alarm-sett (kun for å få fjernkontroll til sentrallåsen).

 

Problemet er at det er så mange ledninger til de motorene fra Biltema, og det er ingen forklaring på hva de ulike gjør. De er kobla sammen 2 + 3 (5 ledninger per motor altså). På motorene som skal være i bakdørene (hvis man har disse) så er det bare 2 ledninger. Skjønner såpass som at de 3 ekstra foran er for styringen, men sier meg likevel ikke så mye om hvordan dette skal kobles opp mot alarmen.

 

Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver for tiden å koble et universal sentrallås-sett fra Biltema sammen med et universal alarm-sett (kun for å få fjernkontroll til sentrallåsen).

 

Problemet er at det er så mange ledninger til de motorene fra Biltema, og det er ingen forklaring på hva de ulike gjør. De er kobla sammen 2 + 3 (5 ledninger per motor altså). På motorene som skal være i bakdørene (hvis man har disse) så er det bare 2 ledninger. Skjønner såpass som at de 3 ekstra foran er for styringen, men sier meg likevel ikke så mye om hvordan dette skal kobles opp mot alarmen.

 

Tips?

 

Skal alarmen styre sentrallåsmotorene direkte? I så fall trenger du ikke koble på de tre ekstra ledningene, da skal alarmenheten bare sette strøm på de to andre ledningene for å låse opp/igjen (bytter polaritet for å snu retning).

 

Hvis alarmen skal sende låse opp/igjen-signal til den sentrallåsenheten som fulgte med motorene så kobler du motorene som normalt mot sentrallåsenheten og så kobler du alarmenheten opp mot sentrallåsenheten (gitt at dette går an selvsagt). Da vil du styre sentrallåsen med alarmen samt nøkkelen i låsen, men alarmen vil ikke slåes av hvis du låser opp med nøkkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal alarmen styre sentrallåsmotorene direkte? I så fall trenger du ikke koble på de tre ekstra ledningene, da skal alarmenheten bare sette strøm på de to andre ledningene for å låse opp/igjen (bytter polaritet for å snu retning).

Takk, var vel dette jeg kom til etterhvert selv. Håper nå bare at det går an å låse opp døra med nøkkel når (hvis) batteriet på fjernkontrollen skulle gå tomt. At ikke motoren "låser" seg og nekter å gi etter for mekanisk press:) Får se om jeg får det på plass ikveld ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ingen fare. motoren er løs og ledig når det ikke står strøm på den :) En liten anelse tyngere å vri rundt nøkkelen bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha litt mer hjelp her gitt:)

Fått strøm til alarmenheten. Lysdiode som blinker, og det kommer klikkelyder fra den når jeg prøver knappene på fjernkontrollen. Men åpne dørene vil den ikke.

 

Prøvde å koble inn de 2 ledningene fra motorene (paralellkobla bare) til "open signal" og "closing signal" på kontrollboksen. Dette var feil kanskje?

 

sentrallas-diagram.jpg

 

EDIT: må kanskje ha + eller - strøm innpå der i tillegg? At strøm til låsene ikke trekkes fra styringsenheten? (selv om det virker litt tåpelig da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarmenheten inneholder bare releer, så du må kjøre inn egen strøm på den som skal mates ut til motorene. Ser ut som om illustrasjon D skal kunne benyttes, altså hvor du jorder den oransje og den oransje/sorte ledningen, setter +12v inn på gul og gul/sort samt kobler hvit og hvit/sort på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.