S2 nav på 80 competition?

Anbefalte innlegg

Kan nokon sjekke om det går å bytte til S2 nav på Audi 80 Competition 94 model. Nava kjem frå ein Avant 95mod.

Tenke då på om fjærbeina har like feste og om drivakslingane passe over frå competition.

Nokon med Akte som kan sjekke delenr på desse delene feks? Har lyst på 5bolts hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som gidde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får du det til så har jeg s2 bremser til salgs med turbogrov skiver

skjekk om lagrene har samme inner diameter osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nokon sjekke om det går å bytte til S2 nav på Audi 80 Competition 94 model. Nava kjem frå ein Avant 95mod.

Tenke då på om fjærbeina har like feste og om drivakslingane passe over frå competition.

Nokon med Akte som kan sjekke delenr på desse delene feks? Har lyst på 5bolts hehe

Både stikkakslinger og fjærbein er vel like på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du mener med nav. Med nav mener jeg del nr 15 på bildet. Om du bare har disse kan du ikke montere dem i hjulagerhuset (nr 10) fra Comp. Q. Den bruker 75 mm hjulager, mens S2 bruker 82 mm. Har du derrimot hele hjulagerhuset med nav er saken noe enklere. S2 bruker fjærbein med annet delenummer, men vil tro hjulagerhusene bør passe på disse.

Så kommer neste problem, drivaksler. Det er mange forskjellige delenummer på ytre drivledd (også komplette aksler). Så lenge ingen som har trikset med dette på akkurat din bil er vi like langt. Splinsen er forskjellig på disse, men usikker på hvilke modeller som har hva. Her må en nesten bare skaffe et utvalg og prøve. ATKE gir lite svar. Prøvde mekonomen sin katalog på nettet, men greide ikke å sette tingene i system med dette heller. Har hørt at det kan være mulig å bruke navet fra Audi A4 med 75 mm hjulager, men kan ikke garrantere dette heller. Noen må prøve, og fortelle oss andre som vil ha 5-bolter.

mvh

Vegard

S2Nav.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må prøve, og fortelle oss andre som vil ha 5-bolter.

mvh

Vegard

har riktignok en 90 quattro typ 89 jeg da ,men! gji meg et par tre uker så skal jeg komme tilbake på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du mener med nav. Med nav mener jeg del nr 15 på bildet. Om du bare har disse kan du ikke montere dem i hjulagerhuset (nr 10) fra Comp. Q. Den bruker 75 mm hjulager, mens S2 bruker 82 mm. Har du derrimot hele hjulagerhuset med nav er saken noe enklere. S2 bruker fjærbein med annet delenummer, men vil tro hjulagerhusene bør passe på disse.

Så kommer neste problem, drivaksler. Det er mange forskjellige delenummer på ytre drivledd (også komplette aksler). Så lenge ingen som har trikset med dette på akkurat din bil er vi like langt. Splinsen er forskjellig på disse, men usikker på hvilke modeller som har hva. Her må en nesten bare skaffe et utvalg og prøve. ATKE gir lite svar. Prøvde mekonomen sin katalog på nettet, men greide ikke å sette tingene i system med dette heller. Har hørt at det kan være mulig å bruke navet fra Audi A4 med 75 mm hjulager, men kan ikke garrantere dette heller. Noen må prøve, og fortelle oss andre som vil ha 5-bolter.

mvh

Vegard

eg trur eg har heile nr 10 frå s2 skal sjekke.

passe nr 10 s2 på fjærbeina til comp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at Competition har samme delenummer på bærebruer, feste mellom navet og fjærbeinet ser også svært likt ut.

Har S2 nav og bremser "liggande" på lur, men kan nokon fortelle meg om den enden av drivakslingen som skal inn i spindelen har likt spor på competition som på S2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.