Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bare lurer på om det er noen som vet om hvor kraftig xenonlys man kan sette inn i vanlige lykter på en audi a4 b5. (fjernlys)

 

hadde vært morsomt med 75w eller 100w, de brukes som oftest ikke over veldig lang tid, så spørsmålet er jo om reflektoren tåler det og lykteglasset.

 

Tusen takk for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75w skal gå fint, men du får et veldig "smalt" lysbilde, ikke så mye spredning.

Er som regel varme som ødelegger reflektoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75w skal gå fint, men du får et veldig "smalt" lysbilde, ikke så mye spredning.

Er som regel varme som ødelegger reflektoren..

 

er det jeg tenker på om reflektoren tåler varmen av 75-100W xenon ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på en norsk nettbutikk:

 

En liten advarsel før du bestiller:

75w xenon utvikler en del mer varme enn 55w halogenpærer og kan derfor være skadelig i små reflektorer, derfor anbefales det aldri å stå parkert med 75w xenon stående på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på en norsk nettbutikk:

 

En liten advarsel før du bestiller:

75w xenon utvikler en del mer varme enn 55w halogenpærer og kan derfor være skadelig i små reflektorer, derfor anbefales det aldri å stå parkert med 75w xenon stående på.

 

Hvilken nettbutikk fant du det på? :)

 

Mange takk for hjelpen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vurderer xenon på min b5 også! xenon skal vel ikke utvikle noe varme?? 6000k er vel bra? eller? hadde jo vært fint i både fjærn og nærlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vurderer xenon på min b5 også! xenon skal vel ikke utvikle noe varme?? 6000k er vel bra? eller? hadde jo vært fint i både fjærn og nærlys.

 

Jeg kjøpte 35w 4300k til min i hovedlyktene, angrer rått på at jeg ikke tok 6000k, det er den fineste og tøffeste fargen :) men ville gått for minst 55W i fjernlysa :) Xenon utvikler endel varme ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte 35w 4300k til min i hovedlyktene, angrer rått på at jeg ikke tok 6000k, det er den fineste og tøffeste fargen :) men ville gått for minst 55W i fjernlysa :) Xenon utvikler endel varme ;)

 

oki=) hvordan er varmen på xenon i forhold til en valig 55w pære??

 

6000k 35w i nærlys og 6000k 55w i fjærnlysa da?

 

jeg har amerikanske lykter som har fish eye så kan ha 55w i dem og 35 der det er reflektor?

 

hvilken nettside ambefales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki=) hvordan er varmen på xenon i forhold til en valig 55w pære??

 

6000k 35w i nærlys og 6000k 55w i fjærnlysa da?

 

jeg har amerikanske lykter som har fish eye så kan ha 55w i dem og 35 der det er reflektor?

 

hvilken nettside ambefales?

 

synes å ha lest at xenon gir nesten 300% mere lys, men synes xenon lyser helt rått uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes å ha lest at xenon gir nesten 300% mere lys, men synes xenon lyser helt rått uansett :)

 

tviler ikke ;) hvilken nettside ambefaler du? vil ha noe skikkelig som holder..hele pakka med balast må en vel ha!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler ikke ;) hvilken nettside ambefaler du? vil ha noe skikkelig som holder..hele pakka med balast må en vel ha!

 

http://www.haugland.biz/

 

http://www.ekstralys.no/

 

http://www.xenonkungen.com/se/

 

Mine xenon er av merket "Xenonkungen" og jeg er ganske fornøyd med dem, kjøpte de på Mekonomen. :)

 

De fleste bilrekvisita butikker har xenon også ;)

 

(er enkel montering hvertfall på xenonkungen, bare noen klips så er det gjort) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg ville nok heller betalt litt mere å kjøpt det fra Norge, xenonkungen har 35 watts xenon nedi 6-700 kr. :) Jeg har heller aldri bestilt så mye fra utlandet så vet ikke hvordan det blir med frakt, toll osv :P men jeg har som sagt handla xenonkungen å det har kompisene mine også gjort å alle har vært fornøyde ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok heller betalt litt mere å kjøpt det fra Norge, xenonkungen har 35 watts xenon nedi 6-700 kr. :) Jeg har heller aldri bestilt så mye fra utlandet så vet ikke hvordan det blir med frakt, toll osv :P men jeg har som sagt handla xenonkungen å det har kompisene mine også gjort å alle har vært fornøyde ;)

 

 

okei, skjønner=) ja fant endel der mer hva er bra nok? jeg så det var priser fra 500 til langt over 1.000..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, skjønner=) ja fant endel der mer hva er bra nok? jeg så det var priser fra 500 til langt over 1.000..

 

Skal du ha noe som varer ville jeg gått for det til rundt en tusenlapp, har bare hatt 1 sett med xenon men lurer på å sette inn et par med 35 watt i grøftelysa og 75w i fjernlysa, å jeg kommer til å kjøpe de til 1000 og 1500 :P men du kan jo kjøpe et billig sett å fortelle meg hvordan de er, de er sikkert like gode som de til en tusing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har handlet mange sett fra http://www.vvme.com Holder bra, og rask frakt :)

 

Enig!

Har xenon fra vvme på ene bilen min.. Stått på i 2 år og funker enda;)

 

Evt bestille fra dealextreme.com

Slipper toll og frakt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 sett med xenon fra VVME.com står på bilen min, og har stått der i 3.5 år og 65000km uten problemer.. Hadde ikke giddi å vurdert sett til 1500kr engang.. Stort sett er alt laget i Kina uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte 35w 4300k til min i hovedlyktene, angrer rått på at jeg ikke tok 6000k, det er den fineste og tøffeste fargen :) men ville gått for minst 55W i fjernlysa :) Xenon utvikler endel varme ;)

 

Hvordan funket 4300k i tett snøkov?

Har 6000k og er rett og slett ubrukelig når det er snøkov, alt av snøflak blir lyst opp og ser ikke en pelle mannsjit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan funket 4300k i tett snøkov?

Har 6000k og er rett og slett ubrukelig når det er snøkov, alt av snøflak blir lyst opp og ser ikke en pelle mannsjit...

 

Hvis du er ute etter noe som er RÅTT på både snøfok å tåke, så ville jeg gått for 3000k !!

 

Har det på bmwn min:) kjørte trondheim oslo i snøstorm med kunn org lykter! Det var helt rått:))

 

Veldiiiig behagelig lys:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bytte pærer i tusenmetringene til 3000k da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bytte pærer i tusenmetringene til 3000k da :D

 

Det gjør du rett i!:) 4300 er " hvitt"

Mens 3000 er mer gult... Du får ikke gjenskinnet i regn/snø/tåke det bare lyser så langt du kan se:)

 

Btw, har du prøvd å krysse lysbildet på 1000metringene?

Skal visstnok være bra det også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.