#1 Skrevet Juli 10, 2012 Skal bytte turbo, EM, dyser, chip + 3barmap... Vil det gå bra å gjøre dette i flere trinn bare for å komme seg rundt i nærområdet her? Tenker da på muligheten for at den vil gå for magert med større turbo og mer luft, eller vil MAF da seg av dette? Er det f.eks. bedre å også montere dysene som da sannsynligvis vil gi mer bensin ut i fra samme åpningssignal som de gamle. Eller, bør jeg bare la bilen stå og vente til alt er montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2012 dyser, chip og 3 bar map-sensor kan gjøres i første trinn. deretter turbo og eksosmanifold i andre trinn. Om jeg forsto deg riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2012 Hva er egentlig poenget med å gjøre det i 2 omganger? er veldig enkelt å skifte alt på en kveld... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2012 penger kan jo være en viktig faktor. er ikke alle som drar iland alt på en lønning, og som gjerne vil montere noen av delene allerede før man har hele samlingen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2012 Hvis penger er en viktig faktor, så bør man vel ikke tøye strikken akkurat på dette området. Kan fort bli veldig dyrt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2012 Grunnen er at jeg venter på map/chip, mens de øvrige delene er rett rundt hjørnet, og så har jeg en eksoslekasje rundt manifold som må fikses før EU nå i juli THAT's why 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2012 dyser, chip og 3 bar map-sensor kan gjøres i første trinn.deretter turbo og eksosmanifold i andre trinn. Om jeg forsto deg riktig Jeg tenkte omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2012 Hva er egentlig poenget med å gjøre det i 2 omganger? er veldig enkelt å skifte alt på en kveld... Hindring: jeg er avhengig av å ha noen som kan lodde for meg for å montere 3bar map f.eks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2012 Hvis penger er en viktig faktor, så bør man vel ikke tøye strikken akkurat på dette området. Kan fort bli veldig dyrt da Tanken var å kunne kjøre bilen særdeles pent i nærområdet for å komme meg fra og til. 034 mente dette burde gjøres med N75 frakoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2012 Grunnen er at jeg venter på map/chip, mens de øvrige delene er rett rundt hjørnet, og så har jeg en eksoslekasje rundt manifold som må fikses før EU nå i juli THAT's why Ja, men det var jo kjekt å få vite. Bilen går for magert = potensielt motorhavari Bilen går for fett = uforbrent bensin i katalysatorene = ødelagte katalysatorer. Personlig hvis jeg måtte ville jeg kjørt slik som du tenker, med bare turbo og grenrør, dog meget rolig. Motronicen din merker vel ikke særlig forskjell så lenge du kjører med vakum og ikke begynner å lade noe særlig. Men det er vel like greit å utsette EU, ta alt på en kveld og kjøre safe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2012 Hehe.. EU'en er allerede maks utsatt i 2 mnd, men det blir vel neppe klipping av skilter med det første 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2012 Skal en ny turbo se slik ut i innfestingen til akslingene, det ser ut som et lite stykke på den ene siden er frest bort e.l. både på eksos og kompressorsiden. Og hvor mye aksial slakke er det normalt at det kan være, kan virke som en 1/4 milimeter e.l., nok til at det merkes, men det er kanskje ikke uvanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 11, 2012 Det er nok frest bort for og få avbalansert akslingen der. Så vil mene at det er helt normalt Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 11, 2012 Jeg kjørte med RS2-manifold og hybridturbo noen dager, og møtte 'veggen' etpar ganger jeg glemte meg med original chip, så vent gjerne til alt er i hus. Uansett vil du ikke skade noe så lenge du ikke belaster motoren særlig, så bare pass på å ikke dra på. (Jeg vet, der er veeeldig vanskelig..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 11, 2012 3barmap sendes i løpet av uka, så da har jeg nok dette i hus før jeg rekker å montere det andre uansett Hvis jeg napper ut N75'en og plukker ut WG-fjøra skal det vel ikke gå an å gjøre noe ugang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 11, 2012 Ha i N75, den styrer jo trykket, jeg kan ikke se noe galt i å ha en større turbo så lenge programmet styrer trykket og bensin. Selv om turboen lader mer så blir det jo bare "ventilert vekk" av wastegaten. Men med fare for å bli arrestert så anbefaler jeg ingenting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 12, 2012 Vent til alt er på plass! Med større turbo kan du fort peake "trygt" ladetrykk og dermed ødelegge vitale deler. N75 klarer ikke å styre trykket tilstrekkelig med ditt oppsett. Turbo ser veldig bra ut! Aksialslakk er helt normalt og vil selvfølgelig gi seg ved oljetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 14, 2012 Takk for alle innspill, store muligheter for at jeg får chip/3bar map i slutten av neste uke og jeg rekker nok ikke å bli ferdig med resten før det uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...