Lakk vs folie på sort plast nede på Passat 3bg?

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg å fått gjort noe med den sorte plastikken nede på Passaten. Men listene på dørene er jo så myke at det frister lite med lakk der, da jeg vet at dette kommer til å sprekke opp. Så har lekt litt med tanken på å lakke det som er hardt (front/hekk leppe og kanaler) og legge folie på dør-lister.

 

Ved foliering har jeg tenkt på 2 alternativer; folie i bilens farge hvis det er å oppdrive eller carbonfiber. Carbonfiber folie har jeg allerede.

 

Bilen er indigoblå perle.

 

Hva mener folket om å lakke ned og legge carbonfiber på dørlister?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bruker vell å blande mykner i lakken, slik at den ikke skal sprekke..?

tror carbon kunne blitt kult :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bruker vell å blande mykner i lakken, slik at den ikke skal sprekke..?

tror carbon kunne blitt kult :)

 

Er klar over dette med mykner, men tror det er for mykt til det også. Er jo bare en tynn gummi-fille som henger der. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten som jeg hadde, 3BG var lakkert helt ned både fanger og lister på dørene.

 

Pent sikkert når det var nylakkert, men etter mye kjøring på grusveg og hvis man var uheldig og hekte døra i f.eks en snøkant så sprakk lakken veldig lett.... :(

(Vet ikke om det var mykner i lakken, for kjøpte bilen slik...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er dørlistene som er bekymringen, hvorfor ikke kjøpe Highline-lister som du lakkerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten som jeg hadde, 3BG var lakkert helt ned både fanger og lister på dørene.

 

Pent sikkert når det var nylakkert, men etter mye kjøring på grusveg og hvis man var uheldig og hekte døra i f.eks en snøkant så sprakk lakken veldig lett.... :(

(Vet ikke om det var mykner i lakken, for kjøpte bilen slik...)

 

Er det jeg vet kommer til å skje på min også, 2 gutter som styrer på.

 

Hvis det er dørlistene som er bekymringen, hvorfor ikke kjøpe Highline-lister som du lakkerer?

 

Er de listene i bunn på døra, de listene som legger seg inntil kanalene. De listene midt på døra er Highline lister allerede (lakkerte + chrome)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok mykner så er det null stress :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp lakkert lister og skjørt på min 3BG, så langt ser det bra ut. Hvordan det blir med tid vil jo bare tiden vise.. Det ser iallefall utrolig bra ut! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det blir brukt mykner i både grunning og lakk så sprekker det ikkje uten videre.

Har til og med lakkert en sånn plast hette som mann tar over dekk som henger bak på biler uten at det har verken sprukket eller flasset.

Med rett oppbygging tåler det mer enn en skulle tro.

Først plastikk primer, så fyller/vått i vått fyller med opp til 1-1 med mykner, så base, så lakk med opp til 1-1 med mykner:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.