Hvordan demontere tåkelys-lykten?

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som kan forklare (eller har tegning) om hvordan jeg demonterer tåkelys-lyktene til min 2003 Passat? Jeg har skrudd ut begge begge skruene på hver side av reflektoren, men får den ikke ut. Virker som at den henger fast på sidene på en eller annen måte uten at jeg klarer å finne ut hvordan.. Klarer heller ikke å få inn skruene nå... :/

Mvh

Rune

EDIT: Setter denne som løst, anser ønsket mitt som ikke gjennomførbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 3 skruer.. ;) sitter i en trekant. :) Skru ut den siste også så er det rett ut. :)

Den helt under du har glemt kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakker om selve huset, jeg får den ut av fangere uten problem. Det er å få delt metallet fra plastikken for å så si det enkelt.. Det er sto skruer på hver side av refkeltoren, men den står fremdeles bom fast i huset/koppen. Virker som at den henger fast i sidene på en eller annen måte, men klarer ikke å finne ut hvordan..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, da er jeg med.

Sitter sikker i noe tetning ala sikaflex tipper jeg. Hvis du tar en varmepistol eller hiver den litt i ovnen så kan du nok plukke den i fra hverandre.

Hvorfor skal du av med reflektorene btw?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker ikke slik, det virker festet på to punkter på hver side, det er mulig å vippe huset til sidene, men det kommer ikke opp. En eller annen form for klips ser det ut til, men klarer ikke å se hvor jeg skal sette skrujernet for å få den løs..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det ligger en liten mothake på selve glasset da kanskje. Prøv å press på reflektorens to lansider mens du prøve å få det av? Aldri hørt om noen som har tatt av det glasset på 3bg før så du får lage en how-to.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tviler på at det er noe særlig triks å gjøre det. Men skulle få inn en litt for stor LED pære (måttes tas inn nedenifra pga størrelse, men klarte som sagt aldri å få av dette styret. Nå får jeg ikke inn skruene som holder rammen rundt glasslinsen, noe som gjør at det ligger litt løst og ikke tåler så mye humper og bumper.. En kompis og jeg satt i over 1 time og prøvde, dro, dyttet, vridde, sparket, slo, pirket.. Ingenting ser ut til å hjelpe.. Prøvde litt googling, men fant bare ut hvordan jeg satt det inn i fangeren eller hvor jeg kunne kjøpe ny :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.