#1 Skrevet Juli 11, 2012 Heihei! Bilen smålugget litt, fulgt av litt mørk røyk. Derreter MASSE hvit røyk og kakkelyd i motor. Da va motoren tom for olje. Fylte på litt olje og startet den. Da gikk den ok men røyk noe j****g. Fremdeles hvit røyk. Så kom kakkelyden og jeg stoppet den. Da hadde den brukt opp oljen igjen. Ikke noe olje i kjølevæska, og det har ikke brukt noe kjølevæske. Plukket av slanger ned til turboen. Da renner det olje ut av insugsslangene. Er også ganske mye slakke opp og ned på turboen. Etter mitt synspunkt alt for mye! Er det bare å bestille meg ny turbo ? Setter også pris på om noen kan fortelle meg hva annet jeg bør handle nytt i forbindelse med bytte av turbo Håper og takker for svar/hjelp -Tommy Edit: Motorkode : AVF 130hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2012 Hei. Har en Passat med samme motor, som fikk samme problem. Tettering i turboen som røyk. Den og dro seg tom på olje i løpet av et øyeblikk, jeg forsøkte å stanse motoren, med den rasa avgårde på høyt turtall, da den gikk på olja som kom i innsuget. Resultat ble fulloverhaling av motor. Hvis du berga med et kort øyeblikk uten olje, vil jeg tro du berger med å bytte turbo samt rense trykkrør og intercooler. Hvis ikke bør du iallefall å sjekka motoren nøye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2012 Berga motor tror jeg, fikk ikke noe ventilflyt heeeldigvis Men er det noe vits i å sette i hakke større turbo ? Må jeg ha annen hjerne eller annen mapping da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2012 Du må nok ha ny turbo ja. Husk å tøm hele innsug,intercooler,trykkslanger osv for olje før du starter bil med ny turbo. Hvis ikke vil bilen selvtenne på motorolje, etterfulgt av høyt rpm som igjen vil skade ny turbo! Ta gjerne kontakt om du er interessert i ny map/turbo osv. Kan gjerne hjelpe deg Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2012 Takk prøvd å ringt deg, har tilbud på diesel power som er veldig intr. Så vil du tjene noen kroner så må du ta tlf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2012 Husk katalysatoren og eksosen og, garantert mye olje den veien også. Kat består av porøst keramisk materiale så den trekker det til seg og vil etterhvert tette seg. På min måtte jeg ha den ut igjen å fjerne cellene. Ta en lang skrutrekker og en hammer og bank det ut med en gang så slipper du tenke mer på det. Går fint igjennom på eu uten så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2012 Men da må jeg vel plukke ut hele katta ? Får å få ut bitene jeg banker løs ? Eller finner de veien ut selv ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2012 Må ut med hele katen ja men det er enkelt når turboen først er ute. Kjipere når alt er montert sammen og du må utigjen med katen senere slik jeg måtte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2012 Den e brun skal se hva jeg får til får se om jeg hører noe fra Bjørn Olav, vist ikke så blir det bestilt turbo igjennom Diesel-power i tr.heim i morgen tidlig. 11700,- med turbo og chiping. Hva tror dere om det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 12, 2012 Jeg kjøpte turbo herfra. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35836849 Fungerer fint den Hadde litt plunder med å justere vakumklokken etterpå, men det tror jeg man må på alle turboer som ikke er kjøpt orginale. Kjøp nye pakninger og mutre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 12, 2012 Står afv på motorkode på b6'n der ? Også avf på c5 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 12, 2012 Står afv på motorkode på b6'n der ? Også avf på c5 ? Han spør hvilken bil/ regnr du har når du bestiller sånn at du får riktig turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2012 Hvorfor er disse såå billige da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2012 Ringte nå, men det var jo ikke så veldi enkelt å forstå når det snakkes på blanding av norsk, svensk og somalisk eller noe i den dur. Nei tror jeg handler fra norge. Vil ikke tro at han er så veldig behjelpelig på reklamasjoner etc. Men ikke vet jeg Skulle få en til 3400,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2012 Ville ha kjøpt en god kvalitetsturbo fra Norge... Kjipt og må demontere halve bilen pga dårlig turbo etter bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 13, 2012 har turbo fra AFN. mener denne passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 17, 2012 Hei igjen. Har plukket ned i dag, tømte en par liter olje fra intercoolerslanger osv. Men er jo borte biter av turbinhjulet om det er det det kalles.hva skal jeg gjøre med det ? Skal jeg lete etter biter ? Kan de ha passert coolern ? Hører ikke noe om jeg rister på den. Har tenkt å vaske slanger, rør og cooler i diesel. Må jeg banke ut innmaten av katalysatoren ? Eller går det å ikke gjøre noe med den ? Virker ikke som det står noe olje i eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 18, 2012 Lurer også på hva "boksen" som sitter under luftfilterboksen. Ser den når jeg plukker av fangeren. Det går kun en slange fra den og inn på slangen som går fra turboen og ned til røret som går på tvers over fronten og bort til intercooler. Kan det være olje i denne også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 24, 2012 Heihei! Prøver en gang til. Når dere har montert turbo ? Er det noen justeringer som skal til ? Min drar ikke i det heletatt. Bortsett fra noen ganger når den passerer 3000rpm. Røk ett "klipps" på innsugsslangen når jeg dro den av, så den låser ikke skikkelig. Kan det være att trykket forlater her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 24, 2012 Her har du svaret selv. Trykklekkasje som gjør att du ikke får trykket du skal ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 24, 2012 Hvordan turbo endte du opp med? Ny orginal, eller de billige fra finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 24, 2012 Ente opp med en ny orginalturbo som kostet skjorta. Men om jeg har en lekasje, kan da trykket la vente på seg til jeg tett oppund 3000rpm ? Håper en kompiss finner ett nytt klips på jobb i morgen på møller, så er spent på å få testet dette. Men må jeg ikke justere noe på staget ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 25, 2012 Skal jeg inn med vagcom å justere noen innstillinger eller noe i den dur ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 25, 2012 Fått den til å lade skikkelig nå, var sprukket vacumslange til klokka. Men uansett, har koblet meg på med vagcom nå og får denne feilkoden : P1586 17994/P1586/005510 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus Possible Causes Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Possible Solutions Check/Repair Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) Check/Repair Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) Noen som vet hvorfor dette kommer frem ? Og hva jeg bør gjøre ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 25, 2012 Fått den til å lade skikkelig nå, var sprukket vacumslange til klokka. Men uansett, har koblet meg på med vagcom nå og får denne feilkoden : P1586 17994/P1586/005510 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus Possible Causes Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Possible Solutions Check/Repair Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) Check/Repair Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) Noen som vet hvorfor dette kommer frem ? Og hva jeg bør gjøre ? Turboen er vel i nærheten av høyre motorfeste. Kan du ha vært borti noe der? Jeg var ikke klar over at VAG hadde dette, men vet BMW har vakumstyrte solenoider i motorfestene for å gjøre dem hardere under pådrag, og mykere på tomgang. 'Fra ross-tech: Possible Causes Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) faulty Possible Solutions Check/Repair Wiring/Connectors from/to Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) Check/Repair Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...